CSS position i FP
Fra : Martin

Dato : 18-09-02 12:14

Hej - det driller, kan jeg få lidt hjælp ?

Jeg skal have placeret et tekstområde i FP. Jeg har delte rammer i top,
venstre og bund - og det er så området i midten der skal stå præcist.

Hvordan får jeg:

Relativ top og bund margen i forhold til de delte rammer (så teksten ikke
overlapper).

Fast venstre placering på 200px og fast højre, så det samlede skræmbillede
har 775px i bredden.

Hvis jeg bruger absolut placering så skrives det hele hen over de delte FP
rammer.

Hvad skal tilføjes i denne kode ?

#MINTEKST {
   background-color: #F0F8FF;
   position: absolute;
   width: 575px;
}

Venligst Martin

Fra : Martin

Dato : 18-09-02 14:12

Hej igen

Problemet kan ses her:

(husk lige at lade være med at installere alt det popup lort der kommer)

http://members.fortunecity.com/post4791/site/index.htm

Animeret
http://members.fortunecity.com/post4791/site/clip.gif

og sitet kan downloades her
http://members.fortunecity.com/post4791/site/site.zip

På forhånd tak
Mvh Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-09-02 14:26

Rammer er på dansk det samme som frames. Det du tænker på er delte
kanter (shared borders).
Når du placerer dit indhold skal du bare huske at lægge bredden på
kanten til, så bliver det placeret korrekt.

#MINTEKST {
   background-color: #F0F8FF;
   position: absolute;
   left: 125px;
   width: 575px;
   }

--></style>

Fra : Martin

Dato : 18-09-02 14:31

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Når du placerer dit indhold skal du bare huske at lægge bredden på
> kanten til, så bliver det placeret korrekt.

Det er lige netop hvad det ikke gør ;-(
Du må da kende problemet - samtlige temaer og skabeloner laver det ?

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-09-02 06:50

Du har tilsyneladende slet ikke kikket på hvad jeg skrev. Du bruger
stadig:

#MINTEKST {
   background-color: #FFA07A;
   width: 575px;
}

On Wed, 18 Sep 2002 13:31:19 +0000 (UTC), Martin

Fra : Martin

Dato : 19-09-02 17:22

> Du har tilsyneladende slet ikke kikket på hvad jeg skrev. Du bruger
> [...]
Hej og tak for svaret, men jeg HAR forsøgt med abs. Det var noget af det
første jeg gjorde allerede inden jeg postede et indlæg her. Problemet er
hvorledes man gør bunden relativ, for ellers lapper den over FP´s shared
borders i bunden. Se her hvordan dit forslag ser ud i praksis:

http://members.fortunecity.com/post4791/site/index2.htm

Venligst Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-09-02 00:11

Med bunden må du selv sørge for at der er indhold nok i en af de delte
kanter til at det ikke er et problem.
Dette kan foreksempel gøres med et lille gennemsigtigt billede der
sættes til en passende højde.
Alternativt, så lad være med at bruge en bund kant.

On Thu, 19 Sep 2002 16:22:04 +0000 (UTC), Martin