IE 4 (komp. 6.0): Ekstra mellemrum under b~
Fra : Joachim Mortensen

Dato : 18-09-02 10:39

Eksempel <a href=http://friserverplads.dk/adane>min
hjemmeside</a>

Hvordan undgår jeg at der kommer et ekstra mellemrum under
billederne på min side? På forsiden var der også et mellem rum i
højre side af billederne, som jeg fik væk ved at sætte dem ind i
en tabel. Hvis nogen kan fortælle mig HVORFOR der kommer
mellemrum der og HVORDAN jeg får dem væk, så jeg kan få præcis
kontrol over indholdet.

Det er lykkedes for mig tidligere ved brug af tabeller, men af en
eller anden grund virker det ikke som det gjorde den gang...

Jeg VÈD det kan gøres med tabeller, så jeg vil helst gøre det
sådan og ikke med CSS..

På forhånd tak

/Joachim

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-09-02 10:53

"Joachim Mortensen" <joachim@leis.as> wrote in message
> [...]
> en tabel. Hvis nogen kan fortælle mig HVORFOR der kommer
> mellemrum der og HVORDAN jeg får dem væk, så jeg kan få præcis

Problemet opstår formodentlig fordi du har et linjeskift i din kode mellem
og <td> istedet. Det giver også en mere overskuelig kode.

/Per

PS Du behøver ikke sætte <a> på dine links i en usenetmeddelelse. De bliver
automatisk til links, og ved at lægge koden på, så forstyrrer du faktisk
mere end du gavner

Fra : Joachim Mortensen

Dato : 18-09-02 11:01

Per Christoffersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> automatisk til links, og ved at lægge koden på, så forstyrrer du faktisk

Tak skal du have!! Så simpelt var det altså, hmm... ;) Bare ærgerligt, at jeg
har gjort det til en vane med de linieskift. Det gjorde det mere overskueligt
for mig.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 19-09-02 09:43

> [...]
jeg
> har gjort det til en vane med de linieskift. Det gjorde det mere

Du kan sagtens bevare linjeskift i koden, men det er god kodeskik, at lade
skiftene følge kodens struktur.
Dine skift ligger ikke i kodens struktur, men på indholdet på siden, og det
er det der går galt i visse browsere.

/Per