Hvilket netkort?
Fra : izy

Dato : 22-02-01 16:30

Dav...

Jeg skal have et netkort til min nye Pc.. og valget ligger mellem disse to
kort:

3Com 3C905C-TX-M, Fast Etherlink XL, PCI, 10/100Mbit, bulk
494.00

Intel Ether Express Pro100 FAST Ethernetkort, bulk
567.00

Hvilket skal man vælge?

--
izy
izy@city.dk

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 22-02-01 17:00

"izy" <izy@city.dk> writes:

> 3Com 3C905C-TX-M, Fast Etherlink XL, PCI, 10/100Mbit, bulk
>
> Intel Ether Express Pro100 FAST Ethernetkort, bulk
>
> Hvilket skal man vælge?

Personligt ville jeg nok tage Intel-kortet, da det er dem jeg
har kørende i resten af mit lille hjemmenet, og de yder ganske
godt.

Jeg har arbejdet med begge dele, og de fungerer (efter mine
personlige erfaringer) stort set lige godt.

Bare du vælger et af ovenstående, så er jeg ret sikker på at du
bliver tilfreds. Tag dog hensyn til hvad resten af netværket
bruger.

--
Jacob
How do I install Linux, there is no setup.exe?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-02-01 00:28

On Thu, 22 Feb 2001 16:29:46 +0100, "izy" <izy@city.dk> wrote:

> Hvilket [netkort] skal man vælge?

Det er min erfaring, at Intel NICs giver de færreste problemer.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Eivind Olsen

Dato : 24-02-01 09:46

Skal du køre mod Cisco switche bør du vist vælge Intel kortet

Eivind

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 24-02-01 13:37

On Sat, 24 Feb 2001 09:46:17 +0100, "Eivind Olsen"
<eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> wrote:

> Skal du køre mod Cisco switche bør du vist vælge Intel kortet

Det er ikke min erfaring, at Cisco-switche skulle være mindre
tolrante end andre mærker. Et skod-netkort vil typisk være skod
stort set alle steder, mens et kvalitetskort vil give meget få
problemer alle steder.

3Coms infame originale 905'er var eksempel vis skod, selv mod
deres egne switche. (Det hjalp noget med 905B og de senere
drivere, men det hjalp også mod andre switche).

-A
PS: Læs http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
FAQ : http://www.net-faq.dk/