Udtræk af data fra Excel
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-09-02 22:32

Jeg har behov for at kunne udtrække nogle data fra en lang række Excel-
filer. Der er ca. 10 Excel-filer, og hver af dem består af op til 40 ark.
Disse i alt 400 ark skal jeg have flettet sammen med noget eksisterende
HTML-kode.

Jeg har derfor kigget lidt på, hvordan man forbinder til Excel via ADO
[1], men der er noget, der undrer mig:

1.
Kan/bør man ikke specificere hvilket ark man ønsker at udtrække data fra
? Eksempler på dette er jeg meget interesseret i ... eller som normalt -
blot nogle pointere ...

2.
Disse Excel-ark er, som sådan nogle normalt er, et kønt sammensurium af
data og beskrivende tekst. Alle de vigtige data som jeg skal bruge står
dog "det samme sted i koordinatsystemet". Er der nogen måde jeg kan
trække data ud fra et bestemt Excel-ark startende fra fx celle D4 ?

[1] http://www.able-consulting.com/ADO_Conn.htm#ODBCDriverForExcel

På forhånd mange tak ...

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 17-09-02 23:41

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> [...]
> dog "det samme sted i koordinatsystemet". Er der nogen måde jeg kan
> trække data ud fra et bestemt Excel-ark startende fra fx celle D4 ?

Jeg mener at huske at have dækket begge spørgsmål, dengang jeg forfattede
http://www.hinnerup.net/2001/articles/excel/ - og for en ordens skyld bagefter lavede et
eksempel på http://www.hinnerup.net/2002/experiments/excel/

/Tobias

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-02 10:10

Som svar på skriblerier forfattet af Jesper Stocholm

> [...]
> Excel- filer. Der er ca. 10 Excel-filer, og hver af dem består af op
> til 40 ark. Disse i alt 400 ark skal jeg have flettet sammen med

Definér et (eller flere?) dataområde(r) i dit regneark, så kan du
efterfølgende hente data via ODBC med en select statement

Måske en OSS på den her?

mvh/Peter Lykkegaard