Flytte Excel-regneark med kald til VBA-fun~
Fra : Allan Olesen

Dato : 17-09-02 19:15

Jeg har i Excel2000 lavet nogle forskellige regneark, hvor jeg
har kald til VBA-funktioner i en XLA-fil. XLA-filen er
installeret under Excel vha. menupunktet Tilfoejelsesstyring
(mener jeg, det hedder - jeg sidder ikke ved maskinen lige nu).

Umiddelbart fungerer det fint. Jeg kan bruge alle funktioner fra
XLA-filen, simpelthen ved at skrive funktionsnavnet i en formel,
uden at jeg behoever angive nogen sti til XLA-filen.

Flytter jeg regnearket til en anden maskine, hvor XLA-filen ogsaa
er installeret, gaar det imidlertid galt, fordi alle formler ud
over selve funktionsnavnet nu ogsaa pludselig indeholder den
fulde sti til XLA-filens placering paa den foerste maskine - men
den ligger jo ikke noedvendigvis samme sted paa den anden
maskine.

Har jeg gjort noget forkert under installationen af XLA-filen,
eller er Excel bare foedt saa dum, at man ikke kan goere andet
end at soerge for, at filen altid er placeret samme sted paa alle
maskiner, man bruger?

Hvis nogen har lyst til at forsoege at reproducere problemet, kan
XLA-filen findes paa:
<URL:http://www.mty.itesm.mx/dia/deptos/iq/iq95-843/water97_w12.zip>

Den indeholder en stak funktioner til beregning af maetningstryk,
kondensationstemperatur, entalpi osv. for vand og damp og kan
klart anbefales, hvis man roder med den slags.

--
Allan Olesen

"Keyboard not found. Press F1 to continue."

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-09-02 20:38

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d877123$0$95139$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> installeret under Excel vha. menupunktet Tilfoejelsesstyring
> (mener jeg, det hedder - jeg sidder ikke ved maskinen lige nu).

Funktioner -> Tilføjelsesprogrammer -> Gennemse

> [...]
> fulde sti til XLA-filens placering paa den foerste maskine - men
> den ligger jo ikke noedvendigvis samme sted paa den anden

Office har en standard folder for tilføjelsesprogrammer
C:\windows\Application Data\Microsoft\Tilføjelsesprogrammer
(sjov oversættelse - oversat fra addin)

evt
...\Profiler\<brugernavn>\Programmer\Microsoft\Tilføjelsesprogrammer
Hvis brugere/adgangskode er aktiveret

Exels egne addins ligger i
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\Bibltek

Så der er lidt at rode med

Er begge maskiner med dansk OS/Office?
Ellers har du nogle flere muligheder

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-09-02 20:58

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote:

>Så der er lidt at rode med

Dine eksempler kraever jo, at Windows og/eller Programmer er
installeret paa samme drev. Det er faktisk ikke tilfaeldet her.

Hvis jeg anstrenger mig, kan jeg kan jeg da godt soerge for, at
xla-filen ligger samme sted paa alle maskiner. Jeg kan bare ikke
acceptere, at det skal vaere noedvendigt.

--
Allan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-09-02 12:04

Som svar på skriblerier nedfældet af Allan Olesen :

> Dine eksempler kraever jo, at Windows og/eller Programmer er
> installeret paa samme drev. Det er faktisk ikke tilfaeldet her.

Jeps, ditto her, men resten af stien er vel den samme?

> Hvis jeg anstrenger mig, kan jeg kan jeg da godt soerge for, at
> xla-filen ligger samme sted paa alle maskiner. Jeg kan bare ikke
> acceptere, at det skal vaere noedvendigt.

Både og det er en af "besynderlighederne" ved at bruge addins
En af fordelene ved at placere addins i default location er jo netop at den
automatisk er tilgængelig via addin formularen, og man skal ikke lede efter
den

Excel 2000 giver desværre ingen mulighed for at ændre default location,
måske et registry hack kan hjælpe dig på vej?

mvh/Peter Lykkegaard