Switch og router
Fra : Keld Sørensen

Dato : 17-09-02 19:22

Jeg har lige købet en 8-ports switch - SureCom fra Metro - til erstatning
for min 5-port-switch fra Typhoon.

Der er en Speedstream router i uplink porten på 5-port-switchen og
tilsluttet
4 andre pc'er - Speedstream virker som DHCP-server og det kører fint.

Jeg vil nu tilkoble 8-port-switchen og FLYTTER blot alle kabler over og
genstarter
alle maskiner - initialiseringen af switche ser ud som den skal, MEN ....

der er overhovedet ikke forbindelse til DHCP-serveren og INTET fungerer -
flytter jeg
alle kabler tilbage til 5-port-switchen igen og genstarter KØRER det hele
igen !

HVAD KAN DER VÆRE GALT ?

mvh
Keld Sørensen

Fra : Preben Andersen

Dato : 17-09-02 20:13

"Keld Sørensen" <KS@KS-DATA.DK> wrote in message
> [...]
> flytter jeg
> alle kabler tilbage til 5-port-switchen igen og genstarter KØRER det hele

Hvad med kablet? Skal det evt. være Cross Over?
mvh
Preben

Fra : Keld Sørensen

Dato : 17-09-02 21:09

> Hvad med kablet? Skal det evt. være Cross Over?

så skal det vel også evt. være krydset til den som virker - ikk' ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-02 20:55

> [...]

> flytter jeg
> alle kabler tilbage til 5-port-switchen igen og genstarter KØRER det hele

Når du nu siger, du blot flytter kablerne til den nye Swtich...

Så kunne det måske være en mulighed, at Uplink porten sidder anderledes på
den nye Switch...

Start med at sætte routeren til Uplink.. Og tjek så hvilken port denne deles
med.. Og så flyt resten over.. UDEN at benytte den sharede port.

Fra : Keld Sørensen

Dato : 17-09-02 21:08

Det ER der selvfølgelig styr på !

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-09-02 21:20

"Keld Sørensen" <KS@KS-DATA.DK> wrote in message

> Det ER der selvfølgelig styr på !

Igenting er en selvfølge, før det modsatte er bevist...

Man ved jo aldrig...

Hvis alle kabler er intakte, der er LINK i alle lamper.. Burde det jo virke.
Ellers er Switchen måske defekt...

Du er ikke kommet til at sætte ekstra pc´ere på.. Hvor der fx er nogle IP
konflikter..? og har glemt at sætte dem til automatisk tildeling af IP?