Fast FTP overførelse
Fra : Flare

Dato : 17-09-02 14:16

Hejsa

Jeg skal have lavet en fast FTP overførelse så et biliotek + alle SUBS
bliver overført hvergang jeg fx trykker på et ikon. Humlen er sådan set at
det skal være SÅ nemt som muligt, for dem der skal benytte det.

Har kigget lidt på noget batch overførelse, men dette synes jeg virker svært
mht. underbiliotker. ? Og så er det umiddelbart system afhængigt.

Nogen der kender en metode eller et program som gør dette? Har kigget på
Tucows og div. andre sites. Men ingen kan umiddelbart gøre dette. Nogen
forslag?

Mvh
Anders

Fra : Morten

Dato : 17-09-02 14:33

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der kender en metode eller et program som gør dette? Har kigget på
> Tucows og div. andre sites. Men ingen kan umiddelbart gøre dette. Nogen

Der var et par af dine forkortelser jeg ik helt fangede (SUBS ....)
Men programmet "Webdrive" kan gøre så en FTP server kan accesses ligesom et
alm. drev på computeren... så når du f.eks. går ind på g: så er du på
ftp.dinserver.dk og kan overføre filer osv...

Hvis det var det du havde brug for altså ?...

Fra : Flare

Dato : 17-09-02 14:41

SUBS = underbilioteker. Sowy. Njaaaaa. FTP serveren er der ikke adgang til.
Andet normal login selvfølgelig. Kan altså ikke gøre noget ved severen. Det
er client delen der skal enkel. Din ide var heller ikke helt hvad jeg havde
tænkt mig. Jeg havde tænkt mig at man trykker på ET ikon og så skal den slev
overfører HELE bilioteket + underbilioteker, uden at man skal til at Drag
and droppe osv.

Andre forslag?

Fra : ///JJ

Dato : 17-09-02 15:12

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> wrote in message

> Andre forslag?

Kan du programmere? Det er forholdsvis enkelt at lave en FTP-klient der kan
det du søger i fx. Visual Basic.

Hvis ikke, så bør du nok kigge grundigere på diverse FTP-klienter.
Jeg mener at de fleste FTP-klienter kan gemme en queue (kø) af filer. Man
kan dermed sikkert også gemme en liste hvor man har lagt en mappe til
overførsel til en FTP-server. Det kunne så tænkes at man blot ved at
dobbelt-klikke på den gemte kø-fil kunne starte overførslen automatisk. Jeg
er temmelig sikker på at det vil virke. :)

mvh
///JJ

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-09-02 22:29

On Tue, 17 Sep 2002 15:16:16 +0200, "Flare"
<dct_flare@hotmail.com> wrote:

> Jeg skal have lavet en fast FTP overførelse så et biliotek + alle SUBS
> bliver overført hvergang jeg fx trykker på et ikon. Humlen er sådan set
> at det skal være SÅ nemt som muligt, for dem der skal benytte det.

Behøver det være FTP? Det du spørger om læner sig ret meget op ad
en rsync-løsning.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kim Jensen

Dato : 18-09-02 09:40

> [...]
> Nogen der kender en metode eller et program som gør dette? Har kigget på
> Tucows og div. andre sites. Men ingen kan umiddelbart gøre dette. Nogen

FTP-klienten AbsoluteFTP (Windows) har en command-line funktion, der kan
præcis dette.

mvh
Kim Jensen

Fra : Flare

Dato : 18-09-02 12:10

> FTP-klienten AbsoluteFTP (Windows) har en command-line funktion, der kan
> præcis dette.

Det var den . Fedt.

Takker Kim

Anders

Fra : Morten Grouleff

Dato : 18-09-02 21:36

--
Morten Grouleff.

Fra : Flare

Dato : 19-09-02 12:11

Og hvad er ncftpput lige? Jeg bruger windows...er det en linux kommando?

Anders

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-09-02 12:28

On Thu, 19 Sep 2002 13:11:12 +0200, "Flare"
<dct_flare@hotmail.com> wrote:

> Og hvad er ncftpput lige?

Et FTP-program, der understøtter brug for kommandolinien.

> Jeg bruger windows...

Hvis det var væsentligt, burde du nok have skrevet det i dit
oprindelige spørgsmål.

> er det en linux kommando?

www.google.com, ncftpput, I'm feeling lucky.

-A

Fra : Flare

Dato : 19-09-02 12:35

> Et FTP-program, der understøtter brug for kommandolinien.

ok. :)

> Hvis det var væsentligt, burde du nok have skrevet det i dit
> oprindelige spørgsmål.

Jamen det er ja da utrolig ked af så....

> www.google.com, ncftpput, I'm feeling lucky.

Ja ok. JEg burde have tjekket . Synes bare det lød som en Nix kommando.
Anders

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-09-02 12:38

On Thu, 19 Sep 2002 13:34:39 +0200, "Flare"
<dct_flare@hotmail.com> wrote:

> Synes bare det lød som en Nix kommando.

http://www.ncftp.com/download/ viser, du kan få det til Windows.

-A