MySQL, PostgreSQL eller Interbase?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 22-02-01 14:27

Hej,

Jeg skal bruge en database der kører godt på Windows (kører i
øjeblikket MS SQL 7, men bliver af diverse grunde, bla. prisen, nødt
til at skifte til en anden DB).

Krav til databasen:
- Skal køre stabilt på Windows.
- God Type4 JDBC driver (komercielt eller open source gør lige meget).
- God ODBC driver der understøtter "create database", "create table",
dvs. man skal kunne oprette en database via ODBC driveren.

Hvilken af onvestående kan anbefales?

Efter hvad jeg selv har erfaret, så er PostgreSQL ikke specielt egnet
til Windows, men hvad med MySQL og Interbase?

/Jørgen Ramskov

Fra : Thomas Jensen, pil.d~

Dato : 22-02-01 14:35

On Thu, 22 Feb 2001 14:27:22 +0100, Joergen Ramskov
<t74fdbg001@sneakemail.com> wrote:

> [...]
>
>Efter hvad jeg selv har erfaret, så er PostgreSQL ikke specielt egnet
>til Windows, men hvad med MySQL og Interbase?

postgres har ingen her fået til at spille på win32

mysql kører ok, men ikke noget jeg personligt ville satse på i et
kritisk driftssetup

interbase: ikke prøvet.

Men hvorfor ikke blot etablere en unixbox som så kan virke som
databaseserver... hvis det i givet fald er en option er postgres
smukt.

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 22-02-01 14:45

On Thu, 22 Feb 2001 14:35:01 +0100, "Thomas Jensen, pil.dk"
<tj@dev.null> wrote:

>postgres har ingen her fået til at spille på win32

Ok

>mysql kører ok, men ikke noget jeg personligt ville satse på i et
>kritisk driftssetup

Kan du uddybe det, hvis du altså har nogle erfaringer? Her tænker jeg
på om det er selve MySQL der fejler på Windows eller det er Windows
der skyld i nedbruddet?

Hvad med de andre krav? (JDBC og ODBC)

>interbase: ikke prøvet.

Øv ;)

>Men hvorfor ikke blot etablere en unixbox som så kan virke som
>databaseserver... hvis det i givet fald er en option er postgres
>smukt.

Det er desværre ikke op til os (der, desværre, har meget begrænset
unix erfaring), men derimod op til vores kunder - vi leverer
selvfølgeligt hvad de ønsker og ofte har de ikke en unixbox stående.

Jeg er ikke selv et sekund i tvivl om at en Linux/FreeBSD/anden unix
boks i 99.9% af tilfældene vil være at foretrække.

/Jørgen Ramskov

Ps. Jeg tror vi to har haft en lignende snak tidligere

Fra : Claus Sørensen - For~

Dato : 19-04-01 22:39

On Thu, 22 Feb 2001 14:45:02 +0100, Joergen Ramskov
> [...]

>Jeg er ikke selv et sekund i tvivl om at en Linux/FreeBSD/anden unix
>boks i 99.9% af tilfældene vil være at foretrække.

Hvis man som person og virksomhed har et ønske
om at give kunden, hvad man selv mener er den
bedste løsning i forhold til Total Cost of Ownership,
så er det måske en idé at internt lære disse
løsninger eller evt. indgå et samarbejde med andre
virksomheder, som kan levere løsningerne og endda
lære deres viden fra sig.

Giv en mand en fisk og han bliver mæt en dag.

Lær en mand at fiske og han bliver mæt fremover.

De herligste hilsner

Claus Sørensen K L I D
Formand ------------------ Tlf: 20 94 62 34
Nøddelunden 110 Kommercielle Linux Email: cs@klid.dk