LinkSys BEFSR41
Fra : Crax

Dato : 17-09-02 09:39

Hejsa!

Jeg overvejer at bestille NetExpress ADSL ved TDC, med en LinkSys
BEFSR41 router tilkoblet.

Er det muligt at opsætte mere en een fast IP adresse på denne router?
Altså - kan den håndtere flere faste eksterne IP adresser?

Hvilke styringsmuligheder har routeren? SNMP, Telnet, web-interface,
you-name-it?

NetExpress er "allways-on" ik'? Altså ikke noget med at forbindelsen
bliver "lukket ned" når den er inaktiv...

Har LinkSys BEFSR41 aktiv køling, dvs. blæser? I hope not! Hader
unødvendig støj :)

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-02 17:35

"Crax" <mail_gg@crax.dk> skrev i en meddelelse
> Altså - kan den håndtere flere faste eksterne IP adresser?

Sandsynligvis, men det kan du ikke få med NE

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 17-09-02 19:08

> "Crax" <mail_gg@crax.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sandsynligvis, men det kan du ikke få med NE

Hvad bruger man flere faste ip-adresser til? Linksys-routeren kan
forwarde kald til definerede porte på lokalnetværket. Defor kan man
køre ftp og mailserver på en maskine og webserver på en anden etc.

Jeg har kun én og har da ikke oplevet nogle ting hvor jeg har brug
for flere - med mindre selvfølgelig man har et "stort" netværk. Men
så er NE vel slet ikke løsningen :)

Hilsner!
--
| Lars Gjerløw Jørgensen | lgj@jyde.dk | www.lgj.dk |

"I am capable of writing a text almost, but not quite, entirely
unlike an almost similar but not as correct text - more or less"

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 17-09-02 19:01

"Crax" <mail_gg@crax.dk> wrote in message

> [...]
> Er det muligt at opsætte mere en een fast IP adresse på denne router?
> Altså - kan den håndtere flere faste eksterne IP adresser?

Jeg tror det ikke umiddelbart, men jeg er ikke sikker - prøv at se på
http://www.linksys.com/tech_helper/intro.html hvor der er en online-
udgave af manualen.

> Hvilke styringsmuligheder har routeren? SNMP, Telnet, web-interface,
> you-name-it?

Jeg bruger selv det web-interface der er i den - det er nemt og
brugervenligt
at sætte op - Se screenshots og support på:
http://internet.opasia.dk/article.php?id=38941&dogtag=obb_support

> NetExpress er "allways-on" ik'? Altså ikke noget med at forbindelsen
> bliver "lukket ned" når den er inaktiv...

NetExpress er en dial-up service. Dvs. at den bruger en opkaldsprofil eller
i mit (og dit) tilfælde en router til at foretage opkaldet. Når man får
papirerne
fra tdc, står der at man skal sætte den til automatisk at lukke ned efter et
stykke
tid, men det kan man selv bestemme - altså sætte den til "always-on". Det
har
jeg selv og det virker bare dejligt :) Dvs. at routeren ringer op til tdc
så snart
den er tændt (det er den jo altid) og så er man på internettet så snart LAN-
forbindelsen til routeren er etableret.

> Har LinkSys BEFSR41 aktiv køling, dvs. blæser? I hope not! Hader
> unødvendig støj :)

Den er helt musestille og står bare og lyser med et par led's - ellers havde
jeg angrebet den med både skum- og blygummi. (Hader også støj fra
computerdele...)

Hilsner!