Div ??
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-09-02 05:36

Hejsa NG,

Jeg har et problem med "nested" div's. Hvis et div (#tekstBox) har style
float:left; vil den div (#mainBox) mainBox, som ligger et niveau over, ikke
finde ud af højden på #tekstBox, hvilket resulterer i at teksten står
udenfor #mainBox...

Hvad gør man så lige? Eks. på kode findes under min signatur.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

<head>
body {
margin: 0px;
padding-top: 20px;
padding-bottom: 20px;
text-align: center;
}
#mainBox {
background: #ffffff;
width: 750px;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
text-align: left;
}
#leftMenuBar {
width: 138px;
text-align: right;
float: left;
}
#textBox{
width: 600px;
height: 400px;
float: left;
}
</head>

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 17-09-02 12:13

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> finde ud af højden på #tekstBox, hvilket resulterer i at teksten står

En løsning var at indsætte endnu et div med stylen "clear: both" - eks:

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>