HTTP Error 500-12 Application Restarting
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-09-02 22:46

Hmprf. Nu er jeg igen løbet ind følgende fejl (IIS5)

HTTP Error 500-12 Application Restarting

Den ledsagende tekst foreslår frejdigt:

| Click the Refresh button, or try again later; it does not
| normally take a long time for an application to restart.

Men af bitter erfaring ved jeg at "normally" af en eller anden
grund ikke gælder for mig.

Denne gang har jeg lagt en ny Application-variabel ind på sitet
omtrent samtidig med at problemet opstod. Men hvorfor kommer
fejlen, og hvordan kan jeg undgå den?

Sidst jeg havde fat i den krævede det en maskingenstart :(

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-09-02 23:33

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
Ifølge http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q248013 er
der ikke så meget andet at gøre end at enten vælge til alle sessions er
løbet ud eller genstarte IIS servicen.
--
Jakob Andersen
in message news:Xns928BF1C8613D4jcdmfdk@212.242.40.196...

Fra : Jakob Andersen

Dato : 16-09-02 23:34

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote
[SNIP]

Og giv mig så lige en hånd for det fremragende eksempel på bundcitering

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-09-02 07:38

Som svar på skriblerier nedfældet af Jakob Andersen :

> "Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote
> [SNIP]
>
> Og giv mig så lige en hånd for det fremragende eksempel på
> bundcitering

Ja man skal holde tungen lige i munden, når man nu er vant til at bundcitere
i emails

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Rune Baess

Dato : 17-09-02 07:37

> [...]
> Ifølge http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q248013 er
> der ikke så meget andet at gøre end at enten vælge til alle sessions er

- Eller blot gemme en ændret udgave af global.asa, - det trigger også en
application restart.

Rune

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-09-02 08:21

Rune Baess skrev:

> "Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote

Som jeg har læst adskillige gange.

De gange jeg er løbet ind i problemet løber sessions aldrig ud
(o.k. - jeg har "kun" prøvet at vente 8-9 timer, men jeg tvivler på
at længere tid vil gøre en forskel). En genstart af serveren virker
fint - bortset fra at det er svært at foretage når man ikke sidder
foran maskinen, samt at man ofte bliver upopulær når man laver
huller i forbindelsen til 6-8 andre webservere på samme maskine.

> - Eller blot gemme en ændret udgave af global.asa, - det
> trigger også en application restart.

Ja tak - det er jo netop en application restart der er problemet.
Jeg har skam prøvet at gemme ændrede udgaver af global.asa - i går
prøvede jeg også helt at fjerne den. Der er ingen forskel. Og det
er ikke fordi der er en masse ukendte brugere der har sessions på
webserveren. Den server jeg havde problemer med i går kan kun nås
via sit IP-nummer og der er ikke andre end mig der arbejder med
den.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rune Baess

Dato : 17-09-02 08:38

> [...]

> webserveren. Den server jeg havde problemer med i går kan kun nås
> via sit IP-nummer og der er ikke andre end mig der arbejder med

Måske ville det være nemmere at hjælpe dig, hvis du afslørede hvad du fyrer af
i "application_onstart()" ?

Citat fra dok.:
"Referencing the Session, Request, or Response objects in the
Application_OnStart event script causes an error."

VH Rune

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-09-02 08:51

Rune Baess skrev:

> Måske ville det være nemmere at hjælpe dig, hvis du afslørede
> hvad du fyrer af i "application_onstart()" ?

Gerne. Jeg sætter en bunke (30-40 stykker) Application-variable. De
fleste er strengvariable, et par stykker er heltal og en enkelt er
boolesk. Der er også indeholdt en If-klausul der undersøger
indholdet af den booleske application-var.

Det har kørt upåklageligt i lang tid - det er "kun" når jeg retter
i global.asa at der opstår problemer.

> Citat fra dok.:
> "Referencing the Session, Request, or Response objects in the
> Application_OnStart event script causes an error."

Det vidste jeg ikke (tak for oplysningen) - men jeg kan alligevel
ikke se at det skulle være problemet i mit tilfælde.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-09-02 09:27

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Denne gang har jeg lagt en ny Application-variabel ind på sitet
> omtrent samtidig med at problemet opstod. Men hvorfor kommer
> fejlen, og hvordan kan jeg undgå den?

Og så kom den én gang til :(.

Jeg prøver med lidt ekstra oplysninger:

Der er tale om et site der tidligere har brugt en Access-backend,
men nu skal flyttes til SQL-server (2000). En lang række
forespørgsler er gemt som Application-variable, mange af dem med
parametre ("?") som erstattes via commandobjektet. Visse steder
skal syntaksen naturligvis tilpasses sql-serveren, men jeg havde
håbet at det kunne klares ved at kigge på fejlmeddelelser de
kaldende websider. Men noget tyder på at IIS bare går ned hvis den
ikke kan håndtere en forespørgsel.

Så vidt jeg kan se er det ikke afgørende hvornår og hvordan jeg
ændrer i global.asa - men derimod hvornår jeg kalder en asp-side
der bruger commandobjektet. En lille side der bare laver et simpelt
kald til databasen giver tilsyneladende ikke nogen fejl, selv om
der heller ikke vises data.

--
Jens Gyldenkærne Clausen