Kopiering i Stifinder på NT4 kører langsom~
Fra : Kenneth

Dato : 22-02-01 13:24

Jeg har 2 stk. NT4 maskiner alene på en HUB og vil flytte mange små filer
fra den ene PC til den anden.
Hvis jeg sidder ved maskine A, markerer mine filer.Vælger Andre Computere og
en delt mappe på
maskine B og vælger indsæt.....så tager det ca 1 sek. pr. fil (de er under 1
kb store)

Men hvis jeg laver samme kopiering, men henter filerne fra maskine B, så
bliver der kopieret 20-30 filer pr. sek.

Det har ingen indflydelse om jeg opretter netværksdrev eller ej.

Har nogen oplevet det samme og hvad f..... gør man ved det ????

Mvh.

Kenneth Jensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-02-01 22:09

Kenneth wrote:

> [...]
>
> Men hvis jeg laver samme kopiering, men henter filerne fra maskine B, så
> bliver der kopieret 20-30 filer pr. sek.

Det er godt nok en stor forskel, men ikke usædvanligt. Er maskinerne ens?
Bruger de samme filsystem?

M.v.h.

Jonathan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-02-01 11:49

On Thu, 22 Feb 2001 21:08:59 GMT, Jonathan Stein
<jstein@image.dk> wrote:

> Det er godt nok en stor forskel, men ikke usædvanligt.

Jeg synes, det er en forskel der er så stor, at det netop er
usædvanligt. Det tyder mest på, at den ene maskine har en shitty
forbindelse, og har problemer med kommunikationen.

Der kan dog også være andre faktorer indblandet, og filkopiering
fra Windows er ikke den mest effektive måde at teste netværks-
performance med.

-A

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-02-01 19:20

Asbjorn Hojmark wrote:

> Jeg synes, det er en forskel der er så stor, at det netop er
> usædvanligt. Det tyder mest på, at den ene maskine har en shitty
> forbindelse, og har problemer med kommunikationen.

Write through cache i den ene ende og write back i den anden kunne gøre det. Men
hvis maskinerne ikke er meget forskellige, så ville jeg også kigge efter et
kommunikationsproblem.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Eivind Olsen

Dato : 24-02-01 09:50

Lyser HD lampen hele tiden ?

En meget set fejl er at DMA IKKE er slået til på Harddisken og derfor sker
der ikke
en skid
Er din processor hårdt belastet ? hvis den er, er DMA ikke aktiv.

mvh

Eivind

Hvis DMA er slået til, så skal du kigge efter full/half duplex osv - men det
er der vist omkring en
ziliard indlæg om her i gruppen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-02-01 15:14

Eivind Olsen wrote:

> Lyser HD lampen hele tiden ?

Jeg aner det ikke - det var Kenneth, der havde problemet...

Det bliver lidt nemmere at følge diskusionen, hvis du sender dit indlæg som
svar på det spørgsmål, du kommenterer. - Og helt perfekt, hvis du gør sådan her:

http://usenet.dk/netikette/quote.html

M.v.h.

Jonathan

Fra : Eivind Olsen

Dato : 25-02-01 16:30

IDIOT

Eivind

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 25-02-01 16:35

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> writes:
> IDIOT
>
> Eivind

Din news-software duplikerer din signatur. Se at få det rettet.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Eivind Olsen

Dato : 25-02-01 23:28

Hej Lars

Enten forsøger du at være morsom, men jeg forstår altså ikke
din kommentar.

Min kommentar til, at det indlæg hvor endnu en eller anden brokker
sig over at jeg ikke overholder en eller anden standard for news indlæg, er
måske vel kort, men hmmm nu har jeg aldrig haft indflydelse på denne eller
hin
standard, ej har jeg heller nogen sinde skrevet en tro og love erklæring om
at jeg
ville overholde en sådan.
Men jeg er altså lidt ked af at diverse hidser sig voldsomt op over at der
står et komma, på
et andet sted end hvor de synes osv, jeg mener man får vel heller ikke en
bøde, hvis man kun blinker
4 gange med sine blinklys på bilen når man skal dreje ? , ej heller kommer
folk kørende op på siden
og siger - der står i loven at du SKAL blinke 4 gange, se venligst at få det
rettet.

Hvis det endelig skete - så ville jeg erkende at jeg havde med en pedant at
gøre, og bare for at
skabe lidt gratis underholdning, ville jeg sige - IDIOT - for at se, hvor
blå vedkommende blev i hovedet.
endvidere er det meget kortere at skrive end hele denne smøre.

Venligst

Eivind

PS: men er der virkelig ikke nogen der kan RCF nummeret på den der standard
der omhandler IP over brevduer ??

> Din news-software duplikerer din signatur. Se at få det rettet.
> --
> Lars Balker Rasmussen "Woo
hoo!?"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-02-01 00:13

On Sun, 25 Feb 2001 23:27:44 +0100, "Eivind Olsen"
<eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> wrote:

> [...] nu har jeg aldrig haft indflydelse på denne eller hin standard,
> ej har jeg heller nogen sinde skrevet en tro og love erklæring om at
> jeg ville overholde en sådan.

Hvis man bevidst overtræder almindelig god etikette Derude(TM),
så risikerer man let, at folk ikke gider omgås en. Hvis man
bevidst overtræder almindelig god netikette, sker der let ca. det
samme.

<<ploink.wav>>

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 26-02-01 00:18

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> writes:
> Enten forsøger du at være morsom, men jeg forstår altså ikke
> din kommentar.

Det er vist ikke en enten-eller situation.

> [...]
> hin
> standard, ej har jeg heller nogen sinde skrevet en tro og love erklæring om

Tror du at du er det første brokkehovede der har brugt de argumenter?
Ude i det virkelige liv bliver man sat i fængsel eller dræbt hvis man
ikke overholder "etiketten".

> PS: men er der virkelig ikke nogen der kan RCF nummeret på den der standard
> der omhandler IP over brevduer ??

Jo.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Eivind Olsen

Dato : 26-02-01 08:35

og nummeret er ?

mvh

Eivind

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-02-01 14:46

Eivind Olsen wrote:

> og nummeret er ?

For lige at opsummere de seneste svar på dine indlæg, så tror jeg ikke
folk føler den store motivation for at hjælpe dig, når du højlydt pisser
på de retningslinjer, der er opstillet for at gøre usenet bedre (de er
ikke lavet for at slå folk i hovedet). "IDIOT" er nok heller ikke den
mest intelligente kommentar til et godt råd...
Men du er blevet meget bedre til at quote (måske har du ligefrem
kigget på linket?), så her er belønningen: RFC 1149 (og 2549).

M.v.h.

Jonathan

Fra : Eivind Olsen

Dato : 27-02-01 18:46

> [...]
> ikke lavet for at slå folk i hovedet). "IDIOT" er nok heller ikke den
> mest intelligente kommentar til et godt råd...

Jamen tusind tak

Jo - jeg har nu p.t svaret (pænt) på omkring 100+ indlæg det sidste halve år
endvidere har jeg arbejdet (og arbejder) på indlæg til net-faq.dk - men
jeg forstår det ikke - det er lidt ligesom i skolen -> det man kan hidse sig
mest op over der,
er om komma'er osv er korrekt placeret, jeg mener det er da også vigtigt,
men er det ikke
en teknisk gruppe det her ??
Jeg kunne forstå det bedre hvis man brokkede sig over, at det jeg havde sagt
eller lign var forkert.
Nå men den dag jeg forstår meningen med livet, og forstår alle andres
indlæg, så rammes jeg vel i hovedet af en Cisco 12000

med venlig osv

Eivind

Jeg har det f.eks fint med dem der kommenterer indlæg med en teknisk
kommentar + en
kommentar om at man burde citere bedre, men de der bare kritiserer og
kritisere og kritiserer...

De skulle altså tage og få noget kvalivare sex - det hjælper.......

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 27-02-01 18:50

"Eivind Olsen" <eivind.olsen@xxxmail.tele.dk> writes:
> De skulle altså tage og få noget kvalivare sex - det hjælper.......

Beklager, du er ikke min type.
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Eivind Olsen

Dato : 27-02-01 18:52

> Beklager, du er ikke min type.

hehe

Eivind

Fra : James Rune Hansen

Dato : 27-02-01 21:09

[SNIP]
> [...]
> mest op over der,
> er om komma'er osv er korrekt placeret, jeg mener det er da også vigtigt,

[SNIP]

> De skulle altså tage og få noget kvalivare sex - det hjælper.......

Forstår du ikke hvorfor at folk bliver lidt ireterede på dig..

Nu sitere jeg dit eget svar..

Citat af indlæg d.27/2-2001 (Fra anden usernet bruger)

"Hej Alle,

Vi sidder lige nu og her med et (for os) stort problem.

Vi har fået en ny C-klasse af IPnumre og skal have rettet det i vores CISCO
router.

Er der nogen som tør give en hånd med..

Hvordan kalder man config'en ?
Hvordan retter vi IPnummeret / Gateway'en
Hvordan tilføjer vi den nye klasse x.x.x.0/24 ???
Hvad skal man kalde for at få configurationen af IPnumre frem ??

Vi telnetter til routeren..."

Og dit svar var..

Citat 27/2-2001 (Eivind Olsen / eivind.olsen@xxxmail.tele.dk )

"> Er der nogen som tør give en hånd med..

Nej

Med mindre at i har tiden til det, kræver det en del at rode med Cisco
IOS.

Det hele afhænger slf af hvor kompliceret den nuværende config er.
Jeg er ej heller i tvivl om, at der er ret mange her i gruppen, som ville
kunne rette i Jeres
config på max 5 min. Men nu er dette en ikke kommerciel grupper, og derfor
ikke
aktuelt (og nej lad være med at sende en mail til moi...)

Så enten rod med det selv( med medfølgende lang nedetid eller lign) , eller
hyr en konsulent

mvh

Eivind"

Jeg forstår godt at folk ikke kan lide dig..

Du kan jo åbenbart godt selv se det, så hvorfor ødelægge dit gode ry her på
nettet..!

James

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-02-01 02:27

> [...]

>kort, men hmmm nu har jeg aldrig haft indflydelse på denne eller
>hin standard, ej har jeg heller nogen sinde skrevet en tro og love erklæring om

Tilsvarende har ingen ejheller skrevet under på at de vil hjælpe
besværlige folk.

Så enten er alle besværlige og ingen får hjælp - eller også kan man jo
opføre sig passende, hvilket nok i sidste ende er mere effektivt. Mere
kompliceret er det ikke.

(fut: dk.admin.netikette)

--
- Pede