Kassekredit når samlever står i RKI?
Fra : Supermulen

Dato : 16-09-02 17:43

Har startet enkeltmandsejet håndværkerfirma d. 1/9 2002.
Har på trods af en positiv forhåndsgodkendelse nu fået afslag på kassekredit
på 50.000,- kr.
Begrundelsen er at min samlever står reg. i RKI. pga. gammel gæld.
Frustreret i min søgen prøvede jeg www.basisbank.dk men efter udfyldelsen af
div. skemaer blev det mig meddelt at de desværre ikke kunne tilbyde mig en
konto/kassekredit?!
Prøvede efterflg. at oprette en simpel lønkonto, hos den. Med samme
resultat.
Mit spørgsmål er så:

- Har Basisbank.dk en direkte forbindelse til RKI således at de, med det
samme, kan se om folk er registreret? (Eller hvad er der sket?)

- Hvor finder jeg en kassekredit (el. lign.) når kæresten står i RKI.?

(Jeg har ingen gæld, er heller ikke reg, i RKI.)

--
Hilsen Tonny.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-09-02 21:43

Hej

"Supermulen" <tonnyh@stofanet.dk> wrote:

>- Har Basisbank.dk en direkte forbindelse til RKI således at de, med det
>samme, kan se om folk er registreret? (Eller hvad er der sket?)

Alle banker har et samkøringssystem mellem disse, endvidere har bankerne
samkøring med CPR og folkeregisteret, så det skulle såmænd ikke undre
mig om de også har dette med RKI og lign. foretagender.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter G C

Dato : 17-09-02 07:21

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Alle banker har et samkøringssystem mellem disse, endvidere har bankerne
> samkøring med CPR og folkeregisteret, så det skulle såmænd ikke undre
> mig om de også har dette med RKI og lign. foretagender.

Man kan få onlineadgang til RKI mod betaling.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Supermulen

Dato : 17-09-02 19:27

Det var ikke lige det jeg mangler.
Men derimod et sted jeg kan få en kassekredit.

Nogen gode forslag?

--
Hilsen Tonny
www.gulvslib.dk