Stearin på væg
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 16-09-02 16:03

Jeg er i min iver for at puste lys ud, naturligvis kommet til at blæse
stearinen over på væggen. Det er en sandspartlet væg med glasvæv uden på.
Hvordan får jeg lettest stearinen af uden der kommer mærker?

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 16-09-02 16:28

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@it.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er i min iver for at puste lys ud, naturligvis kommet til at blæse
> stearinen over på væggen. Det er en sandspartlet væg med glasvæv uden på.
> Hvordan får jeg lettest stearinen af uden der kommer mærker?

Prøv at dybfryse pletten m. "kuldespray", -50, el hvad det nu hedder.
Stearin plejer at være til at knække af når det er KOLDT. BTW det kan købes
hos fx. en elektronik-høker.

Fra : Jonna Laursen

Dato : 23-09-02 21:10

Hej Mikkel
Jeg ved ikke om det dur på din væg men jeg har gode erfaringer med stearin
på tøj m.v.
Bruger gerne et strygejern og en filterpose.
Når jeg har strøget ovenpå filterposen - vasker jeg tøjet m.v. derefter.
Og stearinpletten er væk.

Hilsen /Jonna

Fra : Nette

Dato : 25-09-02 19:11

"Jonna Laursen" wrote
> [...]
> Bruger gerne et strygejern og en filterpose.
> Når jeg har strøget ovenpå filterposen - vasker jeg tøjet m.v. derefter.

Hej Jonna
Kommer der slet ikke en fedtplet bagefter?
Jeg har nemlig gjort det samme på mine duge, og der er store plamager efter
stearinet endnu.
Har prøvet med både lunken og rygende varmt jern.

Nette