"Tip en ven"-funktion
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 16-09-02 12:54

Hej alle

Jeg er ved at arbejde på et site, hvor jeg skal lave en "Tip en
ven" funktion... Som så skal sende en e-mail til den pågældende
"ven", hvor der bliver refereret til sitet.

På det web-hotel, jeg bruger (BuyDomains.dk) er følgende
tilgængelige: Jmail og ASPmail

Kan disse med fordel bruges til "Tip en ven"-funktionen?

Og i så fald; hvordan bruger man disse?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Lars Grove Mortensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 16-09-02 13:07

On Mon, 16 Sep 2002 11:54:22 +0000 (UTC), Lars Grove Mortensen
<lars@grove-mortensen.dk> wrote:

>Og i så fald; hvordan bruger man disse?

Prøv at downloade denne source som bruger ASPmail. Det er rimelig nemt
at se i filen sendtips.asp hvorden den bruger ASPmail.

http://activedeveloper.dk/download/default.asp?mode=download&id=220

Mvh. Brian
--
Min private babeside - nu med IPIX billeder.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-09-02 16:40

"Lars Grove Mortensen" <lars@grove-mortensen.dk> escribió

> På det web-hotel, jeg bruger (BuyDomains.dk) er følgende
> tilgængelige: Jmail og ASPmail

Joda, jeg bruger selv jmail på buydomains.dk, her er et eksempel fra dimac:

<%@LANGUAGE = VBSCRIPT%> <html>

<%

' Create the JMail message Object
set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )

' Set logging to true to ease any potential debugging
' And set silent to true as we wish to handle our errors ourself
msg.Logging = true
msg.silent = true

' Most mailservers require a valid email address
' for the sender
msg.From = "test@mydomain.com"
msg.FromName = "My Realname"

' Next we have to add some recipients.
' The addRecipients method can be used multiple times.
' Also note how we skip the name the second time, it
' is as you see optional to provide a name.
msg.AddRecipient "recipient@hisDomain.com", "His Name"
msg.AddRecipient "recipientelle@herDomain.com"

' The subject of the message
msg.Subject = "How you doin?"

' The body property is both read and write.
' If you want to append text to the body you can
' use JMail.Body = JMail.Body & "Hello world! "
' or you can use JMail.AppendText "Hello World! "
' which in many cases is easier to use.
'
' Note the use of vbCrLf to add linebreaks to our email
msg.Body = "Hello Jim" & vbCrLf & vbCrLf & "How's it going? ..."

' There.. we have now succesfully created our message.
' Now we can either send the message or save it
' as a draft in a Database.
' To save the message you would typicly use the
' Message objects Text property
' to do something like this:
'
' SaveMessageDraft( msg.Text )
' Note that this function call is only an
' example. The function does not exist by
' default, you have to create it yourself.

' To send the message, you use the Send()
' method, which takes one parameter that
' should be your mailservers address
'
' To capture any errors which might occur,
' we wrap the call in an IF statement
if not msg.Send("mail.myDomain.net" ) then
Response.write "<pre>" & msg.log & "</pre>"
else
Response.write "Message sent succesfully!"
end if

' And we're done! the message has been sent.

%>