Exe-programmer i Operas cache
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-02 22:23

Hej alle

Jeg har pludselig opdaget at der lå en del exefiler i Operas
cache. Det har jeg ellers ikke set før. Er der nogen der ved hvad
det har med at gøre? De er omkring 2-4 KB store. De er kommet i
en periode hvor jeg havde aktiveret JavaScript, men jeg ved ikke
om det har nogen sammenhæng.

F-Prot sagde ikke noget til dem.

--
Bertel

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-09-02 23:19

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> writes:

> [...]
> det har med at gøre? De er omkring 2-4 KB store. De er kommet i
> en periode hvor jeg havde aktiveret JavaScript, men jeg ved ikke

Jeg skulle lige til at spørge: hvad hedder de? Men så kiggede jeg
i min egen cache, og så at alle filene hedder noget med opr*.* :)
Jeg har selv otte .exe-filer med størrelser mellem 1.1K og 11.9K.

Hvis du kigger i dcache4.url så kan du måske finde ud af hvad URL'en
til originalen er.

Et udsnit fra min er på formen
---
http://www.hfk.dk/mereomhfk/galleri/brdrbisp.htm [fnidder]
text/html [fnidder]windows-1252[fnidder]Sat, 14 Sep 2002 22:11:48 GMT
[fnidder]Wed, 03 Apr 2002 15:46:33 GMT[fnidder]text/html[fnidder]opr01UZC.htm
---
og "opr01UZC.htm" er ganske rigtigt noget med brdr. bisp. Der er
sikkert også programmer derude der kan gøre det lettere, men hvis man
ville have det nemt, så var man jo ikke nørd!

Mine exe-filer havde alle URL'er der pegede på .exe-filer som jeg
havde downloadet, men de var downloadet gennem en anden
download-manager og ikke med den indbyggede downloadmanager. Der er
åbenbart blevet gemt noget alligevel, som om download var gået i gang
og blev afbrudt efter et kort stykke tid af den eksterne
downloadmanager. Jeg ved ikke hvad det betyder, men i det mindste ser
de ufarligt ud.

Lidt googling gav dog: <URL:http://www.roninsg.com/defplug.htm>

> F-Prot sagde ikke noget til dem.

Det er jo så enten godt eller dårligt :)
/L

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 16-09-02 00:03

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> posting:

>Jeg har pludselig opdaget at der lå en del exefiler i Operas
>cache. Det har jeg ellers ikke set før. Er der nogen der ved hvad

Måske pga. content-typer har tilknyttet en bestemt filekstension
(Filer/Indstillinger/filtyper), her ".exe", og denne bruges i
cachen.

Til eks: http://www.leedungarees.com/emulander/ , hvor .swf-filen
(http://www.leedungarees.com/emulander/default.swf) sendes med
contenttypen "application/octet-stream" og hvis der netop i Opera
er angivet ".exe" for denne contenttype, er det åbenbart dét, der
ender i cachen.

Man kan jo også selv prøve: Ændr "image/gif" fra ".gif" til ".and"
og hold øje med cachen.

--
"Death is the cure of all diseases". Kilde: ukendt

http://www.smr-usenet.com/images/license.gif