Outlook 2000 og html mail
Fra : --==JKA==--

Dato : 22-02-01 10:44

Jeg har forsøgt mig frem men kan ikke få det til at ligne det jeg vil have
... så !

Vi vil her i firmaet gerne have en mail skablon med bla. vores logo i
baggrunden .. logo er lavet i jpg og det fungerer sådan set fint når jeg
indsætter dette i et brevpapir .. men jeg _vil_ have flere muligheder ..
derfor .. kan jeg ikke lave "brevpapiret" som en HTML side .. med de
muligheder det nu giver ?

Hvis jeg kan .. hvordan sætter jeg så Outlook op til at bruge en sådan HTML
side ?

MVH

JKA

Fra : pre

Dato : 22-02-01 12:07

En mulighed kunne være at lave en eller flere skabeloner i Word og enten
skrive brevet i Word eller skrive det i browseren, som kan bruge Word
som redigeringsprogram. Browseren har en MailTo knap der sender den
komplette side til Outlook.
Dog ville jeg undgå alt med tabeller, kolonner, som ikke går glat
igennem

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Newsgroups

Dato : 27-02-01 12:24

Nu skal jeg hjælpe dig på rette vej
Start Outlook - > funktioner >indstillinger > postformat.
Vælg format til Microsoft Outlook RTF-format.
Tryk på signatur (forneden) > vælg ny > giv den et navn > f. eks: logosign
Marker "brug denne fil som skabelon" > vælg næste > du er nu i rediger
signatur menuen.
Vælg avanceret redigering > Microsoft Word startes >
Lav din signatur i word - indsæt firmalogo ( du kan højreklikke på billedet
for at formateret det .
Word-dokumentet gemmes nu i RTF format automatisk..
Du er nu i "vælg signatur menuen - du kan se et eksempel på hvordan
signaturen vil komme til at se ud.

Sig ok til signaturen.
Ok til indstillinger

Lav en ny email ( ctrl+n)

Nu skulle du se resultatet at dine anstrengelser.
Rediger signaturfilen til den passer til jeres behov.

God fornøjelse
Hans - moveit@12move.dk