Unikt nummer
Fra : Tinna & Tobias

Dato : 15-09-02 19:52

Jeg er ved at lave et faktureringsmodul i excel.
Hvordan laver man et fakturanummer der opdateres automatis, hver gang jeg
åbner min skabelon????

Hilsen Tobias

Fra : pre

Dato : 15-09-02 22:25

Der ligger faktisk en fakturaskabelon i Excel. Den hedder muligvis
Invoice, eller faktura.

© pre 2002

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 16-09-02 11:10

En ide kunne være, at skrive en værdi ned i en nøgle i
registreringsdatabasen. Næste gang du åbner din skabelon skal den læse denne
nøgle, lægge en til, og skrive den nye værdi ned igen.

Det hele kan gøre via VBA kode.

Følgende stump læser f.eks. værdien i nøglen "Workgroup".

Workgroup = System.PrivateProfileString("", _
"HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\" _
& "Services\Vxd\Vnetsup", "Workgroup")

Hvis du er vant til makroer/VBA i Word/Excel så prøv at søge under
hjæpefunktionen når du står i VBA editoren. Søg under "Storing values when a
macro ends". Her er angivet flere måder at løse dit problem på.

mvh

Henrik