behandling asktræsgulv
Fra : Mogens Kilde

Dato : 15-09-02 18:57

Hi All

Jeg har just, mere eller mindre velvilligt investeret i ca. 30 m² lamelgulv
med asktræsfiner

Fineren er behandlet som "hvidolieret"!!??

Jeg (det vil sige det er nu lillemor !) vil nu gerne have nogle input om den
daglige vedligehold af et sådant gulv

På forhånd mange tak
Mogens Kilde

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 17-09-02 23:05

Mogens Kilde wrote:

> Jeg (det vil sige det er nu lillemor !) vil nu gerne have nogle input
> om den daglige vedligehold af et sådant gulv

Hej Mogens
Der er ikke meget at finde om finergulve, men på www.junckers.dk
skriver de :
----------------------
Rengøring og Vedligeholdelse

Der kræves ikke den store daglige indsats for at holde et lakeret eller
olieret massivt trægulv fra Junckers.

Daglig rengøring foretages ved støvsugning eller aftørring med en hårdt
opvredet klud.
I tilfælde af stærk tilsmudsning rengøres med vand tilsat sæbespåner.
Vandforbruget skal være moderat og der må ikke anvendes sulfoholdige
rengøringsmidler.

Anvend ikke voks eller polish på lakerede eller olierede gulve.

Mærker fra skosværte fjernes med renset benzin eller mineralsk terpentin

Det hjælper da et stykke hen ad vejen )

/ Anette

Fra : Mogens Kilde

Dato : 25-09-02 22:31