Indkøbsfunktion med dankortbetaling
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 15-09-02 11:16

Jeg skal muligvis igang med at lave en side, som skal have en
indkøbsfunktion, hvor man skal kunne betale med dankort. Mit problem er, at
jeg aldrig har prøvet dette før, og derfor er lidt usikker. Jeg har før
lavet indkøbsfunktioner men aldrig med mulighed for at betale online. Er der
nogen tutorials til hvordan man gør det, eller er der nogen der ligger inde
med gode råd? Hvordan kan man f.eks. sikre at andre folk ikke opsnapper
folks indtastede kreditkortnumre? Siden skal vel krypteres eller noget i den
retning? Og hvordan foregår betalingen i det hele taget? Håber der er nogen
der kan hjælpe. På forhånd tak.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-09-02 17:53

Sun, 15 Sep 2002 12:15:41 +0200, skrev "Flemming C. Lund"
<fclund@esenet.dk>:

> [...]
>folks indtastede kreditkortnumre? Siden skal vel krypteres eller noget i den
>retning? Og hvordan foregår betalingen i det hele taget?

Den første hurdle er at du skal have en aftale med PBS om det og
det er normalt noget dit webhotel klarer.

Ellers afhænger det af, hvad du har mulighed for.
Du kan ikke lave det i html, men skal lave det i php eller asp,
så spørg i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp eller
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php efter hvad du har
mulighed for på dit webhotel.

Kig f.eks. på <http://www.interpay.dk/> eller
<http://www.betaling.dk/> for at få lidt information om
kortbetaling.

Fra : Klaus Hessellund

Dato : 18-09-02 08:55

Det kommer lidt an på hvilken udbyder man vælger .. dibs / eurotrust
m.m.

De nævnte steder har en fin vejledning i hvordan man gør.

f.eks på www.dibs.dk kan man læse vejledningen uden at være kunde hos
dem. Og mener også det gælder andre steder.

Mvh

Klaus Hessellund