Hjælp til Neos
Fra : Morten Christensen

Dato : 15-09-02 14:56

Hej gutter!

Jeg har lige skiftet bremseklodser ved skivebremsen på en kammerats Neos,
men jeg løb ind i lidt problemer.

Jeg pillede de gamle klodser ud, men så kunne jeg se at stemplerne skulle
presses en hel del tilbage for at der kunne blive plads til de nye klodser.

Jeg forsøgte så at presse dem tilbage, men det kunne jeg ikke. Til sidst
løsnede jeg så den der ventil-lignende skrue og lukkede lidt væske ud, så
jeg kunne få stemplerne tilbage.

Så satte jeg de nye klodser i og samlede det igen, men nu virker bremsen
slet ikke. Man kan trykke håndtaget helt i bund uden nogen modstand eller
reaktion overhovedet.

Hvad skal jeg gøre for at det virker igen?? Mere væske i eller hvad??

Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 15-09-02 16:51

"Morten Christensen" <morten@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> reaktion overhovedet.
>
> Hvad skal jeg gøre for at det virker igen?? Mere væske i eller hvad??

Måske den skal "pumpes" op igen.. prøv at pumpe med bremsen et lille minuts
tid og se om ikk de sker noget..

Ellers er der måske luft i systemet.. se evt guide til hvordan man gør på
forum.mopedgallery.com under Faqs.. hvis ikk du er medlem derinde kan det
kun være for tidligt at blive meldt ind :)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-09-02 17:03

> Måske den skal "pumpes" op igen.. prøv at pumpe med bremsen et lille
minuts
> tid og se om ikk de sker noget..

Jeg har "pumpet" i lang tid, det hjalp ikke.

> Ellers er der måske luft i systemet.. se evt guide til hvordan man gør på
> forum.mopedgallery.com under Faqs.. hvis ikk du er medlem derinde kan det
> kun være for tidligt at blive meldt ind :)

Jeg er skam trofast medlem af MG, kan sgu ikke vente til Rpr får det op at
køre igen... Men jeg skulle gerne lige fikse det nu her...

Nogen som ved hvad man gør mod luft i systemet??

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 15-09-02 19:35

> Jeg er skam trofast medlem af MG, kan sgu ikke vente til Rpr får det op at
> køre igen... Men jeg skulle gerne lige fikse det nu her...

hmm er det nede? Det går for langsomt med en 56k imo

> Nogen som ved hvad man gør mod luft i systemet??

okay, here we goe.. du får en ven til at klemme bremsegrebet godt..
så løsner du den skrue du har haft løsnet før, så skulle der gerne komme
lidt bremsevæske en en ordentlig sjat luft uf.. sådan fortsætter du indtil
er ikke kommer mere luft.. sørg for at der er nok bremsevæske i reseuvoirat
(helt sikkert stavet forkert, men så bremsevæske beholderen da :) ) ellers
suger den luft og så er det forfra igen..

hvis bremse væsken er over 1½-2 år gammelt ville jeg pumpe det hele af og så
hælde noget nyt på, der kan godt gå kondensvand i bremsevæsken og nedsætte
effekten gevaldigt..

Spørg endelig hvis der er noget du ikk har forstået..

Fra : Morten Christensen

Dato : 15-09-02 21:11

Jeg tror jeg har forstået det, så jeg vil lige give det er forsøg imorgen
eller tirsdag. Tak!

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522