/ Forside / Karriere / Penge / Økonomi / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Økonomi
#NavnPoint
Nordsted1 8234
ans 3763
dova 3605
refi 3378
Bille1948 3007
svendgive.. 2320
golfhouse 2300
Paulus1 1990
transor 1945
10  alka 1803
Revisores Saldoforespørgsler
Fra : boras


Dato : 15-09-02 09:02

Revisorer for store firmaer udsender engang imellem Saldoforespørgsler ikke
rykkere til deres klients kunder (debitorer).

Findes der noget lovkrav om at debitoren SKAL svare revisoren ?

Hvad skal det bruges til. En slags mistænkliggørelse af et kundeforhold
leverandør-kunde der ALTID betaler til forfaldsdatoen

 
 
Erik G. Christensen (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 15-09-02 11:12

boras wrote:
>
> Revisorer for store firmaer udsender engang imellem Saldoforespørgsler ikke
> rykkere til deres klients kunder (debitorer).

Det gør revisorer for små firamer også af og til.
>
> Findes der noget lovkrav om at debitoren SKAL svare revisoren ?

Nej, men normalt får vi svar fra 2/3 til 3/4 .
>
> Hvad skal det bruges til. En slags mistænkliggørelse af et kundeforhold
> leverandør-kunde der ALTID betaler til forfaldsdatoen

Næ, lider du af forfølgelses problemer

Det er en kontrol af, at de udestående fordringer, firmaets bogholderi
viser, er korrekte, både for forfaldne og uforfaldne debitorer.

Anvendes mest, hvis der ikke lige er sammenhæng med ændringer i omsætning
og ændringer i debitormassen, kan f.x. ske ved skift af bogførings-
system eller kreditvilkår.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

HH (18-09-2002)
Kommentar
Fra : HH


Dato : 18-09-02 19:23

(klip)
> Hvad skal det bruges til. En slags mistænkliggørelse af et kundeforhold
(klip)

Indenfor revision er det en godmåde at opnå sikkerhed på at der er et reelt
tilgodehavende, hvilket jo indgår i virksomhedens regnskab. Det giver
ligeledes revisor en indikation hvorvidt der er nogle krav der bestrides,
debitor mener måske ikke at de sjylder det beløb virksomheden har
registreret.

Det er jo også til en hjælp for den virksomhed der forespørges hos. De får
sikkerhed for at systemet fungerer - er der en uoverensstemmelse imellem
saldomeddelelsen og det virksomheden har registreret giver det anledning til
en nærmer undersøgelse af forholdet.

Så næste gang du modtager en saldomeddelelse, så besvar den enten med en
accept af beløbet eller en kommentar og evt. et kontoudtog som viser hvad du
mener at skylde.

MVH

Henrik Hansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408914
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste