vand.
Fra : Søren S. Mikkelsen

Dato : 22-02-01 02:31

Den der tror på mig skal det gå som Skriften siger "Fra hans indre skal
der rinde strømme af levende vand!" (Johs. 7.38)

Er der noger af jer der fornemmer det i jer?

S.

Fra : Niels Steg

Dato : 22-02-01 10:02

"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse
> Den der tror på mig skal det gå som Skriften siger "Fra hans indre
skal
> der rinde strømme af levende vand!" (Johs. 7.38)
>
> Er der noger af jer der fornemmer det i jer?

I perioder ven, i perioder

* Niels Steg *
* www.steg.dk *

Fra : E.K.

Dato : 22-02-01 12:21

--

www.ekris.net
Søren S. Mikkelsen <ssm@io.dk> skrev i news:3A946BC8.3FAD278C@io.dk...
> Den der tror på mig skal det gå som Skriften siger "Fra hans indre skal
> der rinde strømme af levende vand!" (Johs. 7.38)
>
> Er der noger af jer der fornemmer det i jer?

Det er tale om Ordet (som er det levende vann), i Ånds og krafts bevis. Det
er ikke noe du føler i deg. Det er et _løfte_ til den som tror på Ham (noe
man faktisk ikke kan uten ved Den Hellige Ånd). Sånn skal du vite at det er
m.a.o.

E.K.

Fra : Søren S. Mikkelsen

Dato : 22-02-01 19:51

"E.K." wrote:

> [...]
> man faktisk ikke kan uten ved Den Hellige Ånd). Sånn skal du vite at det er

Hvorfor er du så sikker på det?
S.

Fra : E.K.

Dato : 23-02-01 01:00

www.ekris.net
Søren S. Mikkelsen <ssm@io.dk> skrev i news:3A955FAA.8727D532@io.dk...

Det

> Hvorfor er du så sikker på det?
> S.

De _ord_ jeg har talt til dere _er_ Ånd og _er_ liv (Jesus).
Han (Ånden) skal vitne om meg. (Jesus).
Dette har alltid vært kjennetegnet på Kristi Ånd (Den Hellige Ånd) i den
sanne kristne menighet, inntil noen kom over fra USA, og fortalte oss at
Ånden vitner om _seg selv_.
Dvs. at den ånd som er virksom i mange menigheter i dag taler om _ånden_, og
fint lite om den Jesus Paulus ville ha på menighetenes trone. 1 Kor. 2,2.

E.K.

Fra : Mark Langdahl

Dato : 23-02-01 01:17

"Søren S. Mikkelsen" <ssm@io.dk> skrev i en meddelelse

Det

Det er ret enkelt. Det står i skriften. Når du lever som kristen er det
meget svært at undgå, at dine medmennesker vil lægge mærke til en forskel i
forhold til andre mennesker. Der er ting, du ikke gør, ting du gør, og disse
er små dryp af dette vand. Jeg har det i perioder sådan at jeg kan mærke det
springe af mig, men for det meste er det ikke noget, jeg lægger mærke til.
For det meste fordi jeg ikke lever i nærkontakt med Jesus. De perioder, hvor
andagtslivet kører sløjt, og jeg føler, at Gud da bestemt ikke kan bruge mig
til noget. Men så længe jeg lever som kristen vil disse dryp komme. De har
samtidig den egenskab, at de lugter. For andre kristne er det en liflig
duft, der binder dig til dem som brødre og søstre. For mennesker, der lever
uden Gud er det en ubehagelig duft, fordi det minder dem om, hvad du har, og
hvad de mangler. Disse strømme af levende vand er faktisk (endnu) en af de
virkelig fede ting ved at være kristen. Så nyd dem.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl