Hjælp - Switch-lamper lyser efter comp. er~
Fra : Jens

Dato : 14-09-02 17:04

Hejsa.

Jeg har behov for hjælp til et lidt pudsigt problem.

Jeg har 2 computere på hvert sit værelse, forbundet med en switch. Computer
1 er med et RealtekRTL8139 netværkskort og kører WinXP Pro UK, og computer 2
er med et Surecom SU-EP-320X-S netværkskort og kører Win98 DK. Switchen er
en Surecom SU-EP-808X-R. Computer 1 og switch står i samme værelse. Via
switchen er der iøvrigt også TDC Bredbånd hvilket virker fint på begge
computere.

På switchen for hver port, er der 3 lysdioder. Når jeg slukker comp. 1
slukker de tilhørende 3 dioder på switchen. Når jeg slukker comp. 2
fortsætter de 3 lysdioer med at være tændt. Bag på surecom netværkskortet er
der een diode (selv om S-modellen burde have 2, men Windows rapporterer godt
nok det er S-modellen). Denne lysdiode forbliver også tændt når computeren
er slukket.

Jeg vil nemlig gerne fra værelse 1 hvor jeg selv sidder kunne se om comp. 2
er tændt. (...kan det ikke være ligemeget - nej, det vil jeg gerne kunne
se...).

Hvis jeg ud over at lukke computer 2 via windows shutdown, helt fjerner
strømkablet, så går lamperne godt nok ud.

Jeg har checket i bios på comp. 2, at a) wake-on-lan er disablet, og b)
Network som bootdevice ikke er slået til.
Kan det være andet i BIOS jeg skal kontrollere ?

Kan det være det specifikke Surecom netkort der "bare er sådan" ?

Hvad kan det ellers være, jeg skal gøre, for at pærerne på switchen slukker
ved shutdown, som det er tilfældet på PC 1 ???

....jeg kan iøvrigt heller ikke få lokalnet imellem de 2 til at virke, men
får jeg behov for gode råd her, spørger jeg i en separat tråd.

Mvh og pft.
Jens