Hjælp - Switchlamper lyser efter comp. er ~
Fra : Jens

Dato : 14-09-02 17:35

Hejsa.

Jeg har behov for hjælp til et lidt pudsigt problem.

Jeg har 2 computere på hvert sit værelse, forbundet med en switch. Computer
1 er med et RealtekRTL8139 netværkskort og kører WinXP Pro UK, og computer 2
er med et Surecom SU-EP-320X-S netværkskort og kører Win98 DK. Switchen er
en Surecom SU-EP-808X-R. Computer 1 og switch står i samme værelse. Via
switchen er der iøvrigt også TDC Bredbånd hvilket virker fint på begge
computere.

På switchen for hver port, er der 3 lysdioder. Når jeg slukker comp. 1
slukker de tilhørende 3 dioder på switchen. Når jeg slukker comp. 2
fortsætter de 3 lysdioer med at være tændt. Bag på surecom netværkskortet er
der een diode (selv om S-modellen burde have 2, men Windows rapporterer godt
nok det er S-modellen). Denne lysdiode forbliver også tændt når computeren
er slukket.

Jeg vil nemlig gerne fra værelse 1 hvor jeg selv sidder kunne se om comp. 2
er tændt. (...kan det ikke være ligemeget - nej, det vil jeg gerne kunne
se...).

Hvis jeg ud over at lukke computer 2 via windows shutdown, helt fjerner
strømkablet, så går lamperne godt nok ud.

Jeg har checket i bios på comp. 2, at a) wake-on-lan er disablet, og b)
Network som bootdevice ikke er slået til.
Kan det være andet i BIOS jeg skal kontrollere ?

Kan det være det specifikke Surecom netkort der "bare er sådan" ?

Hvad kan det ellers være, jeg skal gøre, for at pærerne på switchen slukker
ved shutdown, som det er tilfældet på PC 1 ???

....jeg kan iøvrigt heller ikke få lokalnet imellem de 2 til at virke, men
får jeg behov for gode råd her, spørger jeg i en separat tråd.

Mvh og pft.
Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-02 18:07

"Jens" <jenc@SPAMMENOTget2net.dk> wrote in message

> Kan det være det specifikke Surecom netkort der "bare er sådan" ?

Det er sikkert "bare sådan"

Når det er en ATX strømforsygning, og bundkort. Vil der altid være strøm til
PCI kortene.. Hvis altså det ikke kan slås fra i bios...

Men hvis der findes en eller andet instilling, for dit netkort. Kan det være
du kan slå det fra...

På mit Intel kort, kan jeg slå det fra..
se her: http://80.196.134.128/ (ingen garanti for oppetid)

Fra : slet J5ER6

Dato : 14-09-02 21:52

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:

>På mit Intel kort, kan jeg slå det fra..
>se her: http://80.196.134.128/ (ingen
>garanti for oppetid)

Jeg har checket din hjemmeside ud. Er det billedet af PCI-soklen du
henviser
til, hvor et ben er cuttet af.

Er det det der er løsningen, eller overser jeg hvad du mener med
ovennævnte ?

Mvh
Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-09-02 21:56

"slet J5ER6" <jenc@J5ER6tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg har checket din hjemmeside ud. Er det billedet af PCI-soklen du
> henviser
> til, hvor et ben er cuttet af.

Hehe nej..

Fandt ud af, at det billede jeg havde sat ind.. Alligevel ikke viste den
funktion jeg troede jeg havde... Så det er en smutter.. Kunne ikke slette
indlæget

Fra : Jens

Dato : 14-09-02 21:16

> [...]

til, hvor et ben er cuttet af.

Er det det der er løsningen, eller overser jeg hvad du mener med ovennævnte
?

Mvh
Jens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-09-02 18:40

"Jens" <jenc@SPAMMENOTget2net.dk> skrev....

> Jeg vil nemlig gerne fra værelse 1 hvor jeg selv sidder kunne se
> om comp. 2 er tændt.

Kan du ikke bare pinge den?

--
Kent Oldhøj

Fra : Andreas Jeppesen

Dato : 15-09-02 23:19

> [...]
2
> er tændt. (...kan det ikke være ligemeget - nej, det vil jeg gerne kunne

Byt netkort i de to maskiner ?

og med hensyn til dit problem med at de ikke kan se hinandan :
installer IPX eller Netbeui protokol på begge maskiner.

Andreas Jeppesen