Opvarmning af drivhus til vinter
Fra : solsort_dk

Dato : 13-09-02 17:01

Hej Alle,

Tak for alle de gode indlæg og svar i gruppen.

Da jeg er ny ejer af et drivhus, ville jeg høre om nogle har erfaringer med
at holde drivhuset frostfrit hele vinteren, så det kan bruges til
overvintring af større, ikke hårdføre planter.
Jeg havde forestillet mig noget med bobleplastik og el-varmer/varmeblæser.

På forhånd tak,
Mvh
Hanne

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-09-02 11:33

"solsort_dk" <solsort_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overvintring af større, ikke hårdføre planter.
> Jeg havde forestillet mig noget med bobleplastik og el-varmer/varmeblæser.

Det lyder som en dyr løsning.
Har du overvejet rockwool vintermåtter istedet? De isolerer meget bedre.
Men det vil nok stadigvæk være ret dyrt at holde et glashus opvarmet.
Men hvis du gør det så husk at dit varmeapparat skal være godkendt til
vådrum, da der kan blive ret fugtigt i et drivhus.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Ole Jensen

Dato : 16-09-02 07:50

Thomas Nørgaard wrote:

> [...]
> Men hvis du gør det så husk at dit varmeapparat skal være godkendt til
> vådrum, da der kan blive ret fugtigt i et drivhus.

Hej

Tænk lige over, at hvis du bruger rockwool vintermåtter, så lukker du
alt lys ude.
Jeg er ikke den store ekstert, men jeg kunne tænke mig at nogle planter
ikke kan undvære lys, og så skal der også opsættes lys.

Ole-J

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-09-02 19:19

On Mon, 16 Sep 2002 08:50:19 +0200, Ole Jensen <o-jensen@inet.uni2.dk>
wrote:

> [...]
>Jeg er ikke den store ekstert, men jeg kunne tænke mig at nogle planter
>ikke kan undvære lys, og så skal der også opsættes lys.

Fuchsia og pelargonier kan godt klare sig stort set uden lys vinteren
igennem - men mange andre skal have lys for at klare det.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre