MSN
Fra : henrik

Dato : 13-09-02 16:44

er der nogle der ved om man kan bruge messenger over router hås TDC i såfal
hvordan

Fra : Elmo Jensen

Dato : 13-09-02 23:58

I indlæg <3d8207bd$0$131$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev jessen@tdcadsl.dk .....

> er der nogle der ved om man kan bruge messenger over router hås TDC i såfal
> hvordan

Skulle der være noget specielt i det? Jeg har da kørt med MS Messenger hele
tiden og bruger BB/ADSL samt SpeedStream router, og har ikke gjort noget
specielt for at få det til at virke.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-09-02 01:40

On Sat, 14 Sep 2002 00:57:51 +0200, Elmo Jensen <news4@ddibbsystem.dk> enlightend everyone in dk.edb.internet.udbydere.xdsl with:
> [...]
> tiden og bruger BB/ADSL samt SpeedStream router, og har ikke gjort noget

Det specielle består i, at MSN Messenger er et program der er skrevet mildt
sagt dumt. Det er ikke "NAT-Aware" så det sender din interne IP i
forbindelse med filetransfers, voice chat og diverse requests om start af
programmer som Spil eller netmeeting. Men hvis du ikke har brug for de
features, så er det helt fint, og der er ingen problemer.

Ved filetransfer er man istand til at modtage filer fra folk der ikke selv
er bag NAT, og fra folk på ens lokale net. Jeg har aldrig rigtig undersøgt
voice chats, da jeg har brugt netmeeting til det i stedet.

For at sende filer kunne man jo opsætte en FTP eller HTTP server, og så er
man ude over de problemer.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Elmo Jensen

Dato : 14-09-02 23:49

I indlæg <slrnao51ak.slr.spamtrap@mufasa.mrfunny.yi.org>,
skrev spamtrap@mrfunny.yi.org .....

> Det specielle består i, at MSN Messenger er et program der er skrevet mildt
> sagt dumt. Det er ikke "NAT-Aware" så det sender din interne IP i
[....]
Ah..mystisk, for jeg har da kørt voice-chat med en af mine venner, og det
voldte da ingen problemer. Men jeg skal da så lige være den første til at
indrømme at jeg ikke kan huske om jeg kørte med Speedstream routeren på det
tidspunkt, eller om jeg brugte 2 netkort. En løsning jeg gik bort fra fordi
det voldte lidt problemer at finde driver til det ene kort, da jeg
eksperimenterede med Linux.

Nå jeg vil da lige prøve at teste med min ven når han har tid og se how und
werledes det spænder af Foreløbig tak for info!

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-09-02 02:37

"Elmo Jensen" <news4@ddibbsystem.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg skal da så lige være den første til at
> indrømme at jeg ikke kan huske om jeg kørte med Speedstream routeren
på det
> tidspunkt, eller om jeg brugte 2 netkort.

Men det er jo 100% relevant og dit indlæg udgør, uden denne information,
blot unødig støj

Usenetstatistik pr. 4/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Elmo Jensen

Dato : 17-09-02 20:50

> [...]

> Det specielle består i, at MSN Messenger er et program der er skrevet mildt
> sagt dumt. Det er ikke "NAT-Aware" så det sender din interne IP i

Nu er min ven kommet hjem fra hospitalet og vi har nu prøvet om det kunne
lade sig gøre. Det er jo trods alt bedre at teste mellem dem som man
refererer til i tidligere indlæg.

Vores opsætning er, at jeg kører med router og det gør min ven ikke. Iflg.
dig, skulle jeg så kunne modtage filer, idet det så er min vens IP der skal
oplyses til Messenger som sender, men jeg skulle ikke kunne sende filer, da
min faste IP som sender ikke oplyses p.g.a. routeren.

Det scenarie er nøjagtigt hvad der skete, og dermed er din info 100%
korrekt. Jeg må derfor også konkludere, at jeg _ikke_ har brugt routeren på
det tidspunkt hvor jeg også kunne _sende_ filer til min ven.

Tak for info!

Med venlig hilsen
Elmo Jensen