Mail i e-smith
Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 13-09-02 16:02

Hej
Jeg kan ikke få mine win klienter til at modtage mails, fra min e-smith
server
Jeg har oprettet en test bruger på serveren, sat mailserverensnavn op
(mail.XXXXX.dk) Skrevet brugernavn og adgangskode til den....
Men jeg får aldrig de mails, som jeg sender til mig selv fra min hotmail
acount.
Hvad gør jeg galt ?
Gode råd modtages )

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 13-09-02 17:57

[TR]Fido_linux wrote:
> [...]
> (mail.XXXXX.dk) Skrevet brugernavn og adgangskode til den....
> Men jeg får aldrig de mails, som jeg sender til mig selv fra min hotmail

kan du godt tjekke for mail på din e-smith uden fejl? hvis ja, har du sat DNS op rigtigt ved din DNS udbyder?

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 13-09-02 18:05

jeg får ingen fejl på win maskinen
DNS er korrekt, da jeg fint går på nettet og lign

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 13-09-02 18:08

[TR]Fido_linux wrote:
> jeg får ingen fejl på win maskinen
> DNS er korrekt, da jeg fint går på nettet og lign
> "Morten Fjendbo" <dxl@fjern@@c.dk> skrev i en meddelelse

Ved DNS mener jeg dit domain osv.. (mail.domain.dk)

--

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 13-09-02 18:25

jeg er ikke lige helt med på det der DNS der...

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 13-09-02 18:31

[TR]Fido_linux wrote:
> jeg er ikke lige helt med på det der DNS der...
>
> "Morten Fjendbo" <dxl@fjern@@c.dk> skrev i en meddelelse

jeg kan se du har adsl ved TDC.. så spørg i denne gruppe: news:tele.inernet.adsl
evt se dette link: http://www.makr.dk/go.php3?backupmx

Du er velkomme til at skrive igen hvis du skulle ha problemer

--

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 13-09-02 18:46

det er jo ikke der mit prob ligger
Jeg vi likke hente min mail fra min udbyder, jeg har eget domæne, hvorfra
jeg vi lhave mine mail fra fido@mitdomæne.dk til at komme ned på min
maskine, hvis du forstår mig ?

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 13-09-02 19:10

[TR]Fido_linux wrote:
> det er jo ikke der mit prob ligger
> Jeg vi likke hente min mail fra min udbyder, jeg har eget domæne, hvorfra
> jeg vi lhave mine mail fra fido@mitdomæne.dk til at komme ned på min
> maskine, hvis du forstår mig ?

jeps jeg forstår... men du skal nok sætte dig lidt ind i hvordan man config´er sit/sine DNS/domainer for at sætte en mail server op

--

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 13-09-02 20:51

og hvor lærer jeg det ?

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 13-09-02 21:47

[TR]Fido_linux wrote:
> og hvor lærer jeg det ?
>
> "Morten Fjendbo" <dxl@fjern@@c.dk> skrev i en meddelelse

hvis du nu læser de post jeg skriver til dig.. så vil du komme langt :-/

--

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 13-09-02 22:02

jeg har læst det, men er ikke interesseret i at have en dyndns adresse, da
jeg har statisk IP, og det er der mit domæne holder til i forvejen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 13-09-02 22:36

[TR]Fido_linux wrote:
> jeg har læst det, men er ikke interesseret i at have en dyndns adresse, da
> jeg har statisk IP, og det er der mit domæne holder til i forvejen
>
> "Morten Fjendbo" <dxl@fjern@@c.dk> skrev i en meddelelse

jeps.. så skifter du bare dyndns ud med "ditdomain"

--

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 13-09-02 22:37

har du et icq nr eller noget.. så tror jeg snakked kunne gå hurtiger

--

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 13-09-02 21:55

> jeg kan se du har adsl ved TDC.. så spørg i denne gruppe: news:tele.inernet.adsl
> evt se dette link: http://www.makr.dk/go.php3?backupmx
>
> Du er velkomme til at skrive igen hvis du skulle ha problemer

med news:tele.inernet.adsl mener jeg: news:tele.internet.adsl

--

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 13-09-02 22:49

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> (mail.XXXXX.dk) Skrevet brugernavn og adgangskode til den....
> Men jeg får aldrig de mails, som jeg sender til mig selv fra min hotmail

Jeg har kigget lidt rundt og så vidt jeg kan se har du ikke dns på
mail.XXXXX.dk.
Vil foreslå du opretter en arecord der hedder mail.XXXXX.dk og
peger på din ip og derefter sætter din mxrecord til at pege på
mail.XXXXX.dk og en backup mxrecord. Hvis du ikke her en pro@ccess
hos teledanmark skal du have den, da de har lukket for direkte adgang
på port 25, kan ikke huske hvad hosten hedder, har du pro@ccess
kan det anbefales at bruge deres smtp server som backup.

/Sonni

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 13-09-02 23:52

takket være morten fjendbo har jeg nu fået den op at køre, mange tak til ham
)))

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 14-09-02 00:57

> takket være morten fjendbo har jeg nu fået den op at køre, mange tak til
ham
> )))

Bare af nysgerrighed (har ikke selv probz med min egen server)
hvad var fejlen ?

Hygge
Søren

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 14-09-02 07:46

Søren Steinmetz wrote:
> "[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Bare af nysgerrighed (har ikke selv probz med min egen server)
> [...]

TDC´s backup-mx skulle skrives ind i hans dns/domæne...

--

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 14-09-02 09:56

> TDC´s backup-mx skulle skrives ind i hans dns/domæne...

Ahh, takker.

Hygge
Søren Steinmetz