Problem med hjemmenetværk
Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 13-09-02 14:05

Efyter en nyinstallation har jeg fået følgende problem med mit
hjemmenetværk. som består af 2 computere, der via en HUB og en Router er
forbunet il internettet og hinanden.
Internettet virker fint, men hjemmenetværket kun delvist.
Den ene pc er helt ok, men den anden kan ikke få adgang til den første.
Hver gang jeg prøver at logge på får jeg fejlmeddelelsen:

"Logonfejl. Brugeren har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype
på denne computer."
Spørg administratoren osv...., men det er også mig, og jeg forstår det ikke

Begge pc'er kører WinXP Pro, og der har ikke tidligere været problemer.
Nogen løsningsforslag?
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Torben Jepsen

Dato : 13-09-02 20:12

Du skal give rettigheder på dine maskiner, pc1 skal oprettes som bruger på
pc2 og omvent

mvh Torben

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 13-09-02 21:46

"Torben Jepsen" <tjepsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal give rettigheder på dine maskiner, pc1 skal oprettes som bruger på
> pc2 og omvent
>
> mvh Torben

Hvordan gør jeg det?
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-09-02 06:10

On Fri, 13 Sep 2002 21:11:41 +0200, "Torben Jepsen" <tjepsen@mail.dk>
wrote:

>Du skal give rettigheder på dine maskiner, pc1 skal oprettes som bruger på
>pc2 og omvent
Mener du ikke at brugeren (brugerne) af pc1 skal oprettes som bruger
på pc2 og omvendt ?
Med bruger menes der "brugernavn og password", de kan oprettes via
"bruger" i kontrolpanelet.
Hvis man har et lidt større netværk (og stadig insisterer på at kører
i workgroup) skulle man kunne lade en af maskinerne tage sig af
valideringen af bruger/password, men jeg har nu aldrig set det virke i
praksis.
/Hans

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-09-02 00:21

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3d81e278$0$145$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
det ikke

> Begge pc'er kører WinXP Pro, og der har ikke tidligere været

Bruger du Enkel fildeling (simple sharing) ?

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
NYT: Windows i netværk http://www.wintip.dk/win32/guides/net/

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 14-09-02 01:07

> Bruger du Enkel fildeling (simple sharing) ?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Johnny Nielsen

Nej, det er slået fra.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-09-02 19:24

"Jørgen Thorsgaard" <joergen.thorsgaard@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:3d827db2$0$57356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Nej, det er slået fra.
> --
> Mvh.
> Jørgen

Så er det enten fordi der ikke er forbindelse, eller den konto du
logger på med ikke har rettighed til adgang.

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 15-09-02 12:05

> [...]
> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk/
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Nej, der er forbindelse.
Min pc kan "se" den anden, Den har bare ikke adgang pga manglende
rettigheder.
Hvordan laver man det?
Den anden har fuld adgang til min.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-09-02 15:56

On Sun, 15 Sep 2002 13:05:15 +0200, "Jørgen Thorsgaard"
<joergen.thorsgaard@privat.dk> wrote:

>Nej, der er forbindelse.
>Min pc kan "se" den anden, Den har bare ikke adgang pga manglende
>rettigheder.
>Hvordan laver man det?
>Den anden har fuld adgang til min.
Nej, det er ikke PCen der har adgang, men derimod den bruger der er
logget på.
Få oprettet den/de samme brugerer (Med password) på alle de PCer der
skal kunne dele recurser.
/Hans

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 15-09-02 17:51

> [...]
> logget på.
> Få oprettet den/de samme brugerer (Med password) på alle de PCer der

Hjælper ikke og har i øvrigt aldrig tidligere været nødvendigt.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 16-09-02 18:02

Problemet løst.
Enkel fildeling skal være slået til under i Denne Computer:
"funktioner->mappeindstillinger->vis.
--
Mvh.
Jørgen