Fejl ved Indsættelse af Lanai modul på Lin~
Fra : Niels Christiansen

Dato : 21-02-01 22:51

Hej

Jeg har været igang med at installere min Netexpress forbindelse på min
Linux box (mandrake 7.2), jeg har brugt manualen på
http://www.koldfront.dk/staff/asjo/text/netexpres.html , jeg er kommet forbi
indsættelse af patch på både lanai og pppoatm og derefter compile ny kernel
og fået den nye kernel op at køre, problemet er at efterfølgende får jeg en
fejlmeddelse når jeg prøver at indsætte lanai modulet der siger "couldn't
find the kernel version the module was compiled for", jeg har prøvet alle de
muligheder jeg kan komme i tanke om, også prøvet anden distro (redhat 7) men
med samme resultat.

Så jeg ville høre om der er nogle der har haft samme fejl, og evt. (gerne)
ved hvordan man kommer videre...?

MVH.

Niels Christiansen

Fra : Greforb

Dato : 24-02-01 15:30

Hvordan har du patchet de der ting, min Linux Mandrake 7.2 fatter ikke
bzip2 -cd lanai-1.bz2 | patch -p2
det fatter simpelthen ikke "patch" ? hvorfor?

/Greforb

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 24-02-01 20:33

On Sat, 24 Feb 2001 15:30:28 +0100, Greforb wrote:

> det fatter simpelthen ikke "patch" ? hvorfor?

Fordi du ikke har installeret en pakke med programmet "patch" i?

I Debian hedder pakken "patch", mon ikke der findes noget tilsvarende
til Mandrake?

virgil$ dpkg --search `which patch`
patch: /usr/bin/patch
virgil$

Mvh.

--
"Lidt som at skylle en pose lakridskonfekt ned med Adam Sjøgren
en flaske Kahlua, men det kan jo også have sin asjo@koldfront.dk

Fra : Greforb

Dato : 25-02-01 01:09

Har fået det til at virke, men nu virker make ikke? er der så en fil der
hedder make et sted og hvordan installerer man den?

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-02-01 01:12

On Sun, 25 Feb 2001 01:08:33 +0100, Greforb wrote:

> Har fået det til at virke, men nu virker make ikke? er der så en fil
> der hedder make et sted og hvordan installerer man den?

" make" er ligesom "patch" et program. Hvis du ikke har installeret
et program kan du ikke køre det.

På Debian hedder pakken med "make" i sjovt nok "make". Mon ikke du kan
finde en tilsvarende til Mandrake, ligesom du kunme med "patch"?

virgil$ dpkg --search /usr/bin/make
make: /usr/bin/make
virgil$

Mvh.

--
"Jeg er lige glad hvad farve det er, du har ikke Adam Sjøgren
STEMPLET NOK!" asjo@koldfront.dk

Fra : Greforb

Dato : 25-02-01 13:06

Jo den er dejlig nu, efter at have installereret gcc, kernel-utils, og andet
godt har jeg endelig fået lov til at installere make oxo, så det er herligt.
Næste problem. Når jeg skriver "make dep" får jeg følgende at vide: make ***
No rule to make target 'dep'. Stop.
Hvorfor nu det?

ehh altså...

/Greforb

Fra : Greforb

Dato : 25-02-01 14:32

Det var jo fordi jeg lige havde installeret et par ekstra kommandoer i
mellemtiden, dumme mig! Et andet problem jeg er rendt ind i er at jeg ikke
kan sætte den til at bruge den der speedstream driver under konfigurationen.
Jeg har patchet den og har også prøvet at patche den igen og der siger den
at den patch allerede er installeret?? why?

Fra : Greforb

Dato : 25-02-01 15:10

Jeg har sagt ja til code majurity level options/promt for development and/or
incomplete code/drivers.

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 06-03-01 22:27

Greforb wrote:

> Jeg har sagt ja til code majurity level options/promt for development and/or
> incomplete code/drivers.
Kig på Adams .config-fil i vejledningen. Måske har du ikke valgt de
samme moduler som ham!
--
MVH.
Axel

Fra : Greforb

Dato : 07-03-01 14:08

Har fundet ud af det, men nu kan jeg ikke indsætte det side lanai-modul. Den
kan ikke finde modulet. Skal man stå et specielt sted når man skriver
modprobe lanai? Jeg har prøvet med make modules igen og lige fedt hjælper
det...

/Greforb

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 07-03-01 16:56

Greforb wrote:

> [...]
> kan ikke finde modulet. Skal man stå et specielt sted når man skriver
> modprobe lanai? Jeg har prøvet med make modules igen og lige fedt hjælper
Er det noget med: "Can't locate lanai...."?
--
MVH.
Axel

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 07-03-01 17:01

Greforb wrote:

> [...]
> kan ikke finde modulet. Skal man stå et specielt sted når man skriver
> modprobe lanai? Jeg har prøvet med make modules igen og lige fedt hjælper

Lige et øje..."modprobe" handler den ikke om moduler?
Hvis du har kompileret lanai-modulet ind i kernen og ikke som modul, kan
du vist ikke bruge "modprobe" til noget.
Jeg kørte den lige i en term. og fik samme oplysning, men det betyder
sikkert ikke noget. Prøv at fortsætte gennem vejl.!
--
MVH.
Axel

Fra : Greforb

Dato : 07-03-01 18:00

Ja noget med can't locate module et eller andet tror jeg, eller can't find
module et eller andet....
Jeg prøver at køre videre gennem guiden...

Fra : Greforb

Dato : 07-03-01 20:46

Det virker sgu!!!
Nu kan jeg bare ikke finde ud af at installere atm pakken? skal man ikke
bare skrive gzip -cd atmpakkenavn | tar xvf - og så skrive make install ???
Så brokker den sig nemlig, den kan ikke finde en eller anden libatmd.c i
biblioteket /lib

/Greforb

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 08-03-01 12:13

Greforb wrote:
> [...]
> Så brokker den sig nemlig, den kan ikke finde en eller anden libatmd.c i
Der er vist flere forslag:
<url:http://www.koldfront.dk/text/netexpres-2.3.39.html> Læs punkt 1½
eller
<url:http://www.koldfront.dk/text/netexpres-2.4.0-test4.html> Læs om atm
i vejl.
Hvad var det nu for en distro. du bruger?
--
MVH.
Axel

Fra : Greforb

Dato : 08-03-01 18:26

Jeg bruger Mandrake version 7.2. Har fået installeret den der ATM pakke, det
stod bare ikke ordentligt i guiden, man skal først "make depend" dernæst
"make" og så "make install"
Nu har jeg fået det hele til at værke sådan set tror jeg nok, jeg kan bare
ikke ringe op, eller dvs, der sker ikke en skid når jeg gør det. Kan det
sklyldes at jeg ikke har udkommenteret de der par linier som der står man
skal? Jeg kunne nemlig ikke finde de linier, da jeg gjorde et forsøg....

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 08-03-01 21:14

Greforb wrote:
> [...]
> skal? Jeg kunne nemlig ikke finde de linier, da jeg gjorde et forsøg....
Det her var ret vigtigt for mig:
Fra /usr/src/ppp-2.4.0b2/README.linux
Otherwise you will need to create a /dev/ppp device node with the
commands:

# mknod /dev/ppp c 108 0
# chmod 600 /dev/ppp
MVH.