Gå-væk-hund til fortov og bed ?
Fra : Peter

Dato : 13-09-02 09:06

Ansporet af tråden om de satans katte, kunne jeg godt tænke mig at vide, om
der findes ugiftigt pulver/planter eller andet der kan få en hund til at gå
forbi uden at skide i vores bed.

Vi ser dagligt hundeejere lufte deres hunde langs en sti, der tilfældigvis
går lige forbi vores hus. Problemet er, at hvis der ikke er nogen der
kigger, så lader de gerne deres hund skide eller tisse langs stien ( eller
på vores fortov/bed) uden at samle noget op igen. De fleste bor selv i
området og nyder det store grønne område for enden af vejen, men selvom de
er glade for området, så afholder det dem ikke fra at lade deres hunde
benytte det som toilet. Der er dagligt børnehavebørn, spejdere og andre der
leget på området, og det er knap så lækkert at skulle zig-zagge rundt om
hundelorte.

Er der overhovedet en løsning på noget der får hundene til at gå en anden
vej ?

Fra : René Hansen

Dato : 13-09-02 09:32

"Peter" <pollansa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> hundelorte.
>
> Er der overhovedet en løsning på noget der får hundene til at gå en anden

-Hvis de selv har have, kunne man jo bide hovedet af al skam og skide på
deres græsplæne.
Når de så brokker sig, har man jo li'som fået startet en konstruktiv dialog
om hvorfor det er ulækkert i deres have, men ikke i andres (eller i bedene
udenfor).
Ovenstående bør nok nærmest læses som et forsøg på at anskueliggøre
problemet på en morsom måde.
Ren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-09-02 09:45

"René Hansen" <ddunck@post.tele.dk> writes:

> [...]
> om hvorfor det er ulækkert i deres have, men ikke i andres (eller i bedene

I stedet for selv ligefrem at gøre det, kunne man jo tage en skovl og
losse hundens visitkort over hækken. Det kræver dog at det er naboens
hund, da det nok er lidt svært at ramme genboens have. Men man kunne
måske lave en lille konkurrence ud af det?

Hvis deres hund må skide i ens have, så må man vel også levere
"fejlen" tilbage igen uden at de brokker sig.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 15-09-02 11:03

Trine Kornum Christiansen skriver:

> [...]
> hund, da det nok er lidt svært at ramme genboens have. Men man kunne
> måske lave en lille konkurrence ud af det?

En af mine kolleger havde problemet med naboens løsgående hund, der
besørgede på hans (kollegaens) græsplæne. Han fik fik fat i en af disse
hunde-høm-høm-poser, samlede lorten op og næste gang hunden var på
besøg, blev den pænt lukkede pose bundet hunden halsbånd. Naboen lod
ikke hunden løbe frit mere.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Jan Arentoft

Dato : 15-09-02 17:48

> [...]
> hunde-høm-høm-poser, samlede lorten op og næste gang hunden var på
> besøg, blev den pænt lukkede pose bundet hunden halsbånd. Naboen lod

Ha ha ha ha

Jan Arentoft

Fra : Thïngmand

Dato : 16-09-02 09:00

> Ansporet af tråden om de satans katte, kunne jeg godt tænke mig at vide,
om
> der findes ugiftigt pulver/planter eller andet der kan få en hund til at

> forbi uden at skide i vores bed.

Køb et bøtte svovl i Matas og strø det ud - det er det samme der i de noget
dyrere gå-væk-hund pakker...