/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Flash / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Flash
#NavnPoint
bentjuul 4251
molokyle 1978
Klaudi 1488
jhvp 1265
pallenoc 1160
katekismus 1020
Fnollerpi.. 790
slander 510
Dr.Disco 500
10  Flash77 500
Flash 5 actions script problemer
Fra : Mads Andreasen


Dato : 21-02-01 22:44

Hejsa

Jeg har et problem med gotoAndPlay. Jeg er ved at lave et lille flash spil
og der har man selvfølgelig nogle "liv" og på et tidspunkt "dør" man
selvfølgelig. Når der ikke er mere liv tilbage skal der hoppes til en ny
scene og der skal der være en lille slut animation. Det er også fint nok men
det lader til at scriptet i den nuværende frame spiller videre og løber
videre ind i den næste frame. Det kan jeg ikke forstå, jeg mener den burde
stoppe og bare spille min næste scene. Her er scriptet til den frame der
finder ud af om der skal hoppes til "dead" scenen.

trace ("NisseStart");
if (WaitTime>0) {
WaitTime -= 20;
}
if (WaitTime<=0) {
NisseSpeed = 2;
}
trace (Liv);
if (Liv<=0) {
gotoAndPlay ("Dead", 1);
}
x = 100*Math.random();
if (x<100) {
gotoAndPlay ("NisseOpret");
} else {
gotoAndPlay ("Wait");
}


--
-Mads
---------------------------------------
man@aub.dk
ICQ: 17528869
EmbedIT website: http://www.aub.dk/~man



 
 
emil (22-02-2001)
Kommentar
Fra : emil


Dato : 22-02-01 11:17

Mads Andreasen wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har et problem med gotoAndPlay. Jeg er ved at lave et lille flash spil
> og der har man selvfølgelig nogle "liv" og på et tidspunkt "dør" man
> selvfølgelig. Når der ikke er mere liv tilbage skal der hoppes til en ny
> scene og der skal der være en lille slut animation. Det er også fint nok men
> det lader til at scriptet i den nuværende frame spiller videre og løber
> videre ind i den næste frame. Det kan jeg ikke forstå, jeg mener den burde
> stoppe og bare spille min næste scene. Her er scriptet til den frame der
> finder ud af om der skal hoppes til "dead" scenen.
>
> trace ("NisseStart");
> if (WaitTime>0) {
> WaitTime -= 20;
> }
> if (WaitTime<=0) {
> NisseSpeed = 2;
> }
> trace (Liv);
> if (Liv<=0) {
> gotoAndPlay ("Dead", 1);
> }
> x = 100*Math.random();
> if (x<100) {
> gotoAndPlay ("NisseOpret");
> } else {
> gotoAndPlay ("Wait");
> }
>
>
> --
> -Mads
> ---------------------------------------
> man@aub.dk
> ICQ: 17528869
> EmbedIT website: http://www.aub.dk/~man


--
<http://hjem.get2net.dk/Flash-Shock>Hilsen
Emil Bahri
---------------------------------------------------------
http://www.flash.simurg.dk
www.simurg.dk <http://www.cs.auc.dk/~ps>
http://www.cs.auc.dk/~ps


emil (22-02-2001)
Kommentar
Fra : emil


Dato : 22-02-01 11:47

Det tidligere brev sendt ved en fejl. Sorry.

Men til dit problem.
Jeg vil foreslå dig at lave en lille simpel flash film,
Det tager ikke mere end to minutter.

Movien er følgende:

frame1: x=3; y= 4; z=5;
frame5:
if (x==a) {
gotoAndStop(10);
}
if (y==4) {
gotoAndStop(40);
}
if (z==5) {
gotoAndStop(50);
}
frame10: nothing
frame40: skriver du i scenen 40
frame50: skriver du i scenen 50

Ok, Hvor tror du flash vil ende, hvis du tester denne movie?
Hvis du ved det, så ved jeg ikke hvad problemet er med din script.
Men hvis du ikke ved det, så må problemet sandsynligvis ligge i din
if- betingelser.
Selv om din trace siger den rigtige, og der har været en sand tilfælde af en
tidligere if blok, men Flash vil ende i den sidste blok. Og det især fordi
resultat af den sidste if-else bloks forårsger en action under alle
omstændigheder.

Fx. Hvis du sletter "else" delen, så vil Flash i de tilfælde,
hvor (x<100)er false springe til "Dead" scenen.
Så mit forslag er at du generalt bruger if- else betingelser her, og dermed
får mere kontrol over forløbet.

Håber det har været til hjælp.

Emil







emil wrote:

> Mads Andreasen wrote:
>
>> Hejsa
>>
>> Jeg har et problem med gotoAndPlay. Jeg er ved at lave et lille flash
>> spil
>> og der har man selvfølgelig nogle "liv" og på et tidspunkt "dør" man
>> selvfølgelig. Når der ikke er mere liv tilbage skal der hoppes til en ny
>> scene og der skal der være en lille slut animation. Det er også fint
>> nok men
>> det lader til at scriptet i den nuværende frame spiller videre og løber
>> videre ind i den næste frame. Det kan jeg ikke forstå, jeg mener den
>> burde
>> stoppe og bare spille min næste scene. Her er scriptet til den frame der
>> finder ud af om der skal hoppes til "dead" scenen.
>>
>> trace ("NisseStart");
>> if (WaitTime>0) {
>> WaitTime -= 20;
>> }
>> if (WaitTime<=0) {
>> NisseSpeed = 2;
>> }
>> trace (Liv);
>> if (Liv<=0) {
>> gotoAndPlay ("Dead", 1);
>> }
>> x = 100*Math.random();
>> if (x<100) {
>> gotoAndPlay ("NisseOpret");
>> } else {
>> gotoAndPlay ("Wait");
>> }
>>
>>
>> --
>> -Mads
>> ---------------------------------------
>> man@aub.dk
>> ICQ: 17528869
>> EmbedIT website: http://www.aub.dk/~man


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste