brug af OS2
Fra : Jon Loldrup

Dato : 21-02-01 22:18

Hvordan kan det være at nogen private stadig bruger OS2 ? Jeg undrer
mig bare lidt.
Det må i næsten være de bedste til at kunne svare på

med venlig hilsen Jon Loldrup

Fra : The Amazing Grace

Dato : 21-02-01 23:20

Jon Loldrup wrote:

> Hvordan kan det være at nogen private stadig bruger OS2 ? Jeg undrer
> mig bare lidt.
> Det må i næsten være de bedste til at kunne svare på
>
> med venlig hilsen Jon Loldrup

Dets stabilitet er vigtig. Jeg kan regne med at computeren booter hver
dag, og jeg kan regne med at den kører som den skal, uanset om jeg
belaster den med hård multitasking, eller jeg bare sidder og
hyggesurfer.

Dets fuldt objektorienterede interface er et andet gode, som vel kun
BeOS kommer i nærheden af.

En ulempe er at man skal se sig for når man køber hardware. Men det er -
for mig - til at leve med. Meget af det der kun understøttes af Windows
er alligevel beregnet på spil, som jeg er nærmest ligeglad med.

Mads Hansen

--
I haven't lost my mind - I have backed it up on tape somewhere........

Fra : Peter Jespersen

Dato : 22-02-01 00:28

On Wed, 21 Feb 2001 22:18:07 +0100, Jon Loldrup wrote:

>Hvordan kan det være at nogen private stadig bruger OS2 ? Jeg undrer
>mig bare lidt.
>Det må i næsten være de bedste til at kunne svare på

OS/2 kan siges at være en mellemting imellem Linux og
Windows.....fleksibelt, stabilt, effektivt og brugervenligt
(Vel...hvis man da synes at Wizard-platformen er
brugervenlig)....Er helt vild med objekt orienteringen og GUI'en
kan med et par add-ons blive ret fantastisk.

Det eneste reelle alternativ er Linux, der har mange af de samme
dyder...men er og bliver aldrig det samme....

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
quod dixi, dixi (what I have said, I have said)

Fra : Bent Nielsen

Dato : 22-02-01 20:24

Jon Loldrup skrev:

> Hvordan kan det være at nogen private stadig bruger OS2 ? Jeg undrer
> mig bare lidt.
> Det må i næsten være de bedste til at kunne svare på
>
> med venlig hilsen Jon Loldrup

Jeg kan da ikke se nogen grund til ikke at gøre det. Der findes ikke
noget andet OS med en så stærk bruger flade hvor en almindelig bruger
kan skifte fonte faver og baggrunds billeder i alle folder eller mapper
som I windows bruger kalder det. Prøv at sætte din windows til at være
share printer sever og Internet rute op filsever på en 486 Dx med 30MB
ram og se havde det sker. Jeg vil mene at den hakker om ikke den går i
stå på din internet. hvis du printer o.s.v

Fra : Knud Berggreen

Dato : 22-02-01 23:51

In <3A956769.7AD4B997@x2000.dk>, on 02/22/2001
at 08:24 PM, Bent Nielsen <postmaster@x2000.dk> said:

> [...]
>vil mene at den hakker om ikke den går i stå på din internet. hvis du printer

Ja, og jeg har her forleden installeret den nye eComStation på en Pention 133
Mhz med 16 MB RAM. Og den kører i døgndrift. I det aktuelle tilfælde skulle jeg
simpelthen finde et alternativ til min fax som er gået i stykker, og når man så
har en eComStation, en pc, et gammelt 28.8 fax-modem samt selvfølgelig PM-Fax så
er det jo nærliggende at benytte sig af den mulighed.

Men jeg bruger selvfølgelig også OS/2 på min AMD K6-2 500 Mhz med 128 MB

/Knud

Fra : Morten Fordsmand

Dato : 23-02-01 10:17

>Hvordan kan det være at nogen private stadig bruger OS2 ?

Det var det billigste, da jeg skulle lave svigermors PC, og i øvrigt det
eneste, som jeg turde håbe på ville køre blot nogenlunde acceptablet på en
100 MHz maskine.

Derfor

--
Morten Fordsmand