Skærme
Fijala 3554
Pixel fejl
Fra : Jacob Voigt

Dato : 12-09-02 23:42

Jeg er ked af det hvis dette problem har været oppe før. Men jeg kunne ikke
finde nogen posts om lige præcis dette problem:Jeg har for en uge siden købt
en SONY 17" TFT skærm (SDM-S71), og allerede har jeg konstateret en pixel
fejl. Er der nogen der har nogen erfaringer om man kan få skærmen byttet når
der kun er een pixelfejl - hvis ikke - hvor ligger grænsen så?

På forhånd tak.

Fra : Thïngmand

Dato : 13-09-02 08:38

>Jeg har for en uge siden købt en SONY 17" TFT skærm (SDM-S71), og allerede
har jeg konstateret en pixel fejl.

Hvis du har købt den over nettet, så har du 14 dages returret...

Fra : Madsen

Dato : 13-09-02 13:41

Jacob Voigt skrev:

> Er der nogen der har nogen erfaringer om man kan få skærmen byttet
> når der kun er een pixelfejl - hvis ikke - hvor ligger grænsen så?

Prøv at kigge det link som Michael Lund Sørensen har sendt 10 min.
efter dit indlæg. <news:NT8g9.71912$ww6.5051487@news010.worldonline.dk>

Der er et link til ISO 13406-2 standarden som åbenbart er den som
beskriver hvor mange døde pixels der må være på en TFT-skærm.
http://www.nec-mitsubishi.com/specials/online_englisch/iso/index.html

Madsen.

Fra : Olsen

Dato : 13-09-02 19:52

"Jacob Voigt" <voigt@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
når
> der kun er een pixelfejl - hvis ikke - hvor ligger grænsen så?

Med kun 1 slukket pixel tror jeg næppe du får den byttet, men det kommer
an på Sony's politik samt hvor venlige de er der du har købt den.

Flere mærker accepterer 3-4 pixelfejl, blot de ikke er samlet
inden for 5 kvadratcentimeter.

MVH