Transaktioner i MySQL
Fra : Carsten Højgaard

Dato : 12-09-02 16:43

Hej

Jeg har problemer med en transaktion fra Java (1.4) til MySQL database
(3.23):

Statement stmt = con.createStatement();
stmt.addBatch("INSERT INTO person (name) VALUES (" + navn + ")");
stmt.addBatch("INSERT INTO video (title) VALUES (" + title + ")");
stmt.executeBatch();

con.rollback();

Når jeg laver en rollback() får jeg hver gang en exception:
java.sql.SQLException: General error: Warning: Some non-transactional
changed tables couldn't be rolled back

Hvad gør jeg forkert?
Nogen som har en løsning?

Tak!
Carsten

Fra : daxi jumbo

Dato : 12-09-02 18:21

mysql støtter ikke transaksjoner.. ennå..

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 12-09-02 22:37

> mysql støtter ikke transaksjoner.. ennå..

Så forstår jeg ikke helt denne sætning:
"MySQL Server supports transactions with the InnoDB and BDB Transactional
table handlers."

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-09-02 12:20

Carsten Højgaard wrote:

> Så forstår jeg ikke helt denne sætning:
> "MySQL Server supports transactions with the InnoDB and BDB Transactional
> table handlers."

Det, at den understøtter transaktioner under visse forhold betyder ikke
nødvendigvis, at din databaseserver er opsat til de forhold.

Fra : Carsten Højgaard

Dato : 13-09-02 15:32

> Det, at den understøtter transaktioner under visse forhold betyder ikke
> nødvendigvis, at din databaseserver er opsat til de forhold.

Hvordan jeg kan få sat min MySQL MAX v.4 op til at køre InnoDB?

Jeg har oprettet 'c:\my.cnf' filen, og afkommenteret afsnittet med InnoDB.
Hvad skal der mere gøres for at få oprettet en database med tabeller af den
type?

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-09-02 16:18

Carsten Højgaard wrote:

> Hvordan jeg kan få sat min MySQL MAX v.4 op til at køre InnoDB?

Ved jeg ikke - jeg bruger PostgreSQL. MySQL-manualen er dog god og
rimelig nem at søge i, så den er et kig værd.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 12-09-02 20:22

Carsten Højgaard wrote:

> [...]
>
> Når jeg laver en rollback() får jeg hver gang en exception:
> java.sql.SQLException: General error: Warning: Some non-transactional

MySQL understøtter ikke transaktioner som standard (men kan dog godt
sættes op til det).

> Nogen som har en løsning?

Ja. Den starter med "P" og slutter med "ostgreSQL"... :)