Deling av adsl-forbindelse
Fra : Øystein

Dato : 12-09-02 14:42

Jeg har to maskiner der hjemme som er koblet sammen via en HUB.

Planen er så å henge mitt adsl-modem over den samme HUB og derved kunne dele
ADSL-forbindelsen.

Dette fungerer ikke.....Hos TeleDanmark får jeg så vite at det skyldes min
HUB....... Den er en ren 100Mb. MEN mine to NIC's er jo 10/100!

Kan jeg så la XP tvinge mine to NIC's til å kjøre på 10 Mb (joda jeg kan
det) og forvente at det fungerer?

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 12-09-02 15:29

"Øystein" <oeystein_skaaden@adslhome.dk> wrote:

>Jeg har to maskiner der hjemme som er koblet sammen via en HUB.
>
>Planen er så å henge mitt adsl-modem over den samme HUB og derved kunne dele
>ADSL-forbindelsen.

Hvis du har fast ip og ikke bruger router virker det ikke - derimod
skulle det virke med fx. TDC BB og to dynamiske ip'er.
--
Mogens
mpoulsen@tdcadsl.dk

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-09-02 15:46

[posted and mailed]

"Øystein" <oeystein_skaaden@adslhome.dk> wrote in

> Jeg har to maskiner der hjemme som er koblet sammen via en HUB.

Fint nok.

> Planen er så å henge mitt adsl-modem over den samme HUB og derved
> kunne dele ADSL-forbindelsen.

Med mindre dit ADSL modem kun vil forbinde til en bestemt MAC-adrese
burde det også virke.

> Dette fungerer ikke.....Hos TeleDanmark får jeg så vite at det
> skyldes min HUB....... Den er en ren 100Mb. MEN mine to NIC's er
> jo 10/100!

Ja, men dit ADSL-modem er højst sandsynligt kun 10 mbit. Så du skal
minimum bruge en 10/100 HUB for at få det hele koblet sammen. Eventuelt
en switch. De billigste switche er rimelig billige og fine nok til dit
formål.

Mvh
Flemming

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-09-02 20:20

On Thu, 12 Sep 2002 15:41:55 +0200, "Øystein"
<oeystein_skaaden@adslhome.dk> wrote:

>Dette fungerer ikke.....Hos TeleDanmark får jeg så vite at det skyldes min
>HUB....... Den er en ren 100Mb. MEN mine to NIC's er jo 10/100!

Thivertifald Simens ADSL modemmet TDC bruger er ren 10MB, så med en
ren 100MB vil du ikke få det til at virke,,,

--
Giv dig altid 100% på arbejdet
12% Mandag, 23% Tirsdag, 40% Onsdag, 20% Torsdag, og 5% Fredag.

Fra : Hans

Dato : 15-09-02 20:55

Ivar Madsen wrote:

> Thivertifald Simens ADSL modemmet TDC bruger er ren 10MB, så med en
> ren 100MB vil du ikke få det til at virke,,,

Mbit, ikke MB - Der er hulans til forskel.

mvh, Hans