Dato - US format
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 12-09-02 14:00

Hej alle

Jeg arbejder med en side, hvor der kun skal vises indlæg, der er
nyere end en bestemt dato. Eksempelvis skal der kun vises indlæg,
der er mindre end eller lig med 30 dage gamle.

Men allerede indledningsvist har jeg et problem, idet jeg ikke
kan få systemet til at vise datoen på dansk... Altså den skriver
09/12/2002, når den skal vise 12/09/2002 (den 12. september
2002). Og dét på trods af, at jeg har indsat følgende i toppen af
sidens kode:

SetLocale(1030)

Hvad skal man så gøre?

Jeg håber at nogen kan/vil hjælpe mig med dette!

På forhånd MANGE tak!

MVH
Lars G M

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Preben Jensen

Dato : 12-09-02 15:13

"Lars Grove Mortensen" <lars@grove-mortensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 09/12/2002, når den skal vise 12/09/2002 (den 12. september
> 2002). Og dét på trods af, at jeg har indsat følgende i toppen af

den her skulle hjælpe på noget af det hvis du indsætter den i toppen af
siden, <% Session.LCID = 1030 %>

Mnh. Preben J.

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 12-09-02 17:41

> den her skulle hjælpe på noget af det hvis du indsætter den i toppen af
> siden, <% Session.LCID = 1030 %>
>
> Mnh. Preben J.

Nope. Desværre... Har ikke mere effekt end <% SetLocale(1030) %>, hvilket
vil sige, at datoen stadig bliver vist i US-format.

Hvorfor??

MVH
LGM

Fra : Christian Svenstrup

Dato : 12-09-02 19:39

> [...]
> 09/12/2002, når den skal vise 12/09/2002 (den 12. september
> 2002). Og dét på trods af, at jeg har indsat følgende i toppen af

Hej Lars Grove Mortensen.

Prøv med <%=day(date) & "/" & month(date) & "/" & year(date)%>

Så er du også fri for at datoformatet kan ændres af serverens indstillinger!

Jeg håber at du kan bruge det.

Mvh. Christian Svenstrup