windows emulator
Fra : kasper

Dato : 12-09-02 13:24

Hvilken windows emulator er bedst til mandrake 8.2 - skal bare kune
spille revolt

/Kasper

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 12-09-02 13:33

kasper wrote:

> Hvilken windows emulator er bedst til mandrake 8.2 - skal bare kune
> spille revolt

Wine er vist den eneste rigtige windows-emulator - om den kan koere revolt
ved jeg dog ikke.

Alternativt er der vmware, hvor du kan lave en windows-installation som du
koerer i en virtuel PC (vmware) - men det koster dyrt af systemressourcer.

/Rasmus

If you only have a hammer
everything looks like a nail

Fra : kasper

Dato : 12-09-02 13:34

On Thu, 12 Sep 2002 14:32:46 +0200, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Wine er vist den eneste rigtige windows-emulator - om den kan koere
> revolt ved jeg dog ikke.
når jeg prøver at installere den får jeg bare besked om at den mangler
nogle libwine filer - hvor får jeg dem?

Fra : dudsen

Dato : 12-09-02 14:04

kasper wrote:

> når jeg prøver at installere den får jeg bare besked om at den
> mangler nogle libwine filer - hvor får jeg dem?

kør 'urpmi wine' som root

--
Daniel Udsen
You will be successful in love.

Fra : Kent Friis

Dato : 12-09-02 18:11

Den Thu, 12 Sep 2002 14:32:46 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:

>Wine er vist den eneste rigtige windows-emulator - om den kan koere revolt
>ved jeg dog ikke.

Det er endnu ikke lykkedes mig at få Revolt til at køre under Wine.

Jeg får fejlen "Could not create lobby object" eller noget i den
retning (vist noget med DirectX). Iøvrigt får jeg samme fejl under
Windows 98.

Men sig endelig til hvis du får det til at virke, det er det sidste spil
jeg mangle (udover IPX i StarCraft og Red Alert 2).

Mvh
Kent
--
Avoid the Gates of Hell. Use Linux
(Unknown source)

Fra : Jesper Krogh

Dato : 12-09-02 13:35

In article <pan.2002.09.12.14.23.41.697113.2127@itpdk.com>, kasper wrote:
> Hvilken windows emulator er bedst til mandrake 8.2 - skal bare kune
> spille revolt

Der er kun Wine og gøre godt med hvis du ikke vil betale for WineX
Wine -> http://www.winehq.org
WineX -> http://www.transgaming.com

Begge er "tror jeg nok" urler

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk - Mandrake 8.2 PowerPack er nu i hus.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 12-09-02 13:50

Jesper Krogh wrote:

> Der er kun Wine og gøre godt med hvis du ikke vil betale for WineX

winex er en videreudvikling af wine og derfor udgivet under gpl. Man kan
derfor hente kildekoden via cvs og kompilere. sourceforge.net/projects/winex

hilsen Esben

Fra : dudsen

Dato : 12-09-02 14:04

Jesper Krogh wrote:

> Der er kun Wine og gøre godt med hvis du ikke vil betale for WineX
> Wine -> http://www.winehq.org
> WineX -> http://www.transgaming.com

Det er også win4lin og wmware godt nok er de ikke helt emlatorer
men...
--
Daniel Udsen
You're not my type. For that matter, you're not even my species!!!

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-09-02 14:30

kasper <kl@itpdk.com> scribbled:

> Hvilken windows emulator er bedst til mandrake 8.2 - skal bare kune
> spille revolt

Som nogen har sagt, så kan du bruge wine. Læg dog mærke til at wine *ikke*
er en emulator (Wine Is Not an Emulator). Den er nærmere en sandbox, der
oversætter dele af koden, og kører resten i native x86. Eftersom ingen
instruktioner emuleres kan wine ikke "emulere" windows på en PowerPC, SPARC,
Alpha eller lignende processor.

Hvis du skal bruge en rigtig (og gratis) emulator, så anbefaler jeg
http://bochs.sourceforge.net.

--
PeKaJe

Fra : Larz