Argh! Submit knap der åbner nyt vindue...
Fra : Henning Habor

Dato : 12-09-02 11:37

Nu har jeg prøvet 1000 forskellige ting og jeg kan ikke få min
submit button til at åbne et nyt vindue istedet for at åbne i
samme. Det jeg ønsker er:

Hvordan får jeg min submit knap til at åbne linket i et helt nyt
vindue? (F. eks. har jeg prøvet target="_blank", hvilket ikke
ville åbne i nyt vindue)

Knappen er i et javascript og scriptet ser sådan ud:

<form name="jumpurl1" onSubmit="return jumpit()">
<input type="text" size=30 name="jumpurl2" value="http://">
<input type="button" value="OK" onClick="jumpit()">
</form>

<script>

function jumpit(){
window.location=document.jumpurl1.jumpurl2.value
return false
}
</script>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Persson

Dato : 12-09-02 18:20

"Henning Habor" <henninghabor@hotmail.com> wrote in message

SNIP

> Hvordan får jeg min submit knap til at åbne linket i et helt nyt
> vindue? (F. eks. har jeg prøvet target="_blank", hvilket ikke
> ville åbne i nyt vindue)

SNIP

Det du skal gøre er at bruger window.open (åbner et vindue) i stedet for
window.location som loader en ny addresse i det samme vindue.

Prøv dette

<script>
function jumpit(){
window.open(document.jumpurl1.jumpurl2.value, 'Vindue',
'toolbar=yes,location=yes,directories=no,status=yes,menubar=yes,scrollbars=y
es,resizable=yes,copyhistory=yes,width=600,height=500,top=20,left=20');
}
</script>

<form name="jumpurl1" onSubmit="jumpit(); return false">
<input type="text" size=30 name="jumpurl2" value="http://">
<input type="submit" value="OK">
</form>

Hilsen Martin

Fra : Martin Persson

Dato : 12-09-02 18:27

"Martin Persson" <dis-mp@get2net.dk> wrote in message

> "Henning Habor" <henninghabor@hotmail.com> wrote in message
>
> SNIP

> SNIP

Hmm det andet gav vist ikke mening... jeg prøver igen

> Det du bruge er window.open (åbner et vindue) i stedet for
> window.location som loader en ny addresse i det samme vindue.

Bemærk 2. parameter i window.open er her sat til 'Vindue'. Det er navnet på
vinduet hvis du senere skal referere til det. Du kan IKKE bruge mellemrum i
navnet. Det giver en nasty fejl som er svær at finde. Jeg taler af
erfaring...

God fornøjelse...