Mødebooking på en OutlookXP
Fra : Ukendt

Dato : 12-09-02 09:10

Nogle brugere har en pudsig oplevelse, når de booker møder. Måske det er "by
design", men jeg oplever det hvert fald som uhensigtsmæssigt.

Prøv at hør:
En sekretær vil forberede et møde og opretter dertil en mødeindkaldelse. Da
hun ikke har de sidste detaljer klar, vælger hun at gemme indkaldelsen for
senere afsendelse. Når dette senere tidspunkt så opstår, kan hun finde mødet
i sin kalender, men her figurerer det nu med knappen "send opdatering",
hvilket jo må siges at være misvisende i forhold til, at mødet netop IKKE er
afsendt. En presset sekretær kunne godt her komme i tvivl om, om mødet
overhovedet var indkaldt eller ej, og det fremgå kun at, ingen har
accepteret mødet endnu. Dette kan ejheller overraske, da mødet ikke er
afsendt.
Nå, men det rigtig "sjove" opstår, når mødet så faktisk sendes, idet de
indkaldte også modtager mødet som en opdatering. De kender jo ikke
forhistorien og tror nu fejlagtigt, at de har misset den oprindelige
indkaldelse. And here the show starts........)
Det ser også ud til, at det har været på samme måde i tidligere versioner af
Outlook.

Har I oplevet noget tilsvarende?
Og er "løsningen" simpelthen bare, at man først indkalder på et tidspunkt,
hvor man er sikker på, at man rent faktisk også kan afsende?

Mvh
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 12-09-02 14:49

Nogle brugere har en fantastisk evne til at rode sig ind i håbløse
situationer, og til at overse hvordan problemet løses.

Den der organiserer mødet kan til enhver tid ændre tidspunkt, sted eller
andre detailler - endda annullere det hele. Ændringer sker i kalenderen
på aftale fanen og afsluttes med et klik på SendUpdate knappen.Fra
Kalender/File/Ny mødeindkaldelse kommer man til selve formen som har en
Cancel knap.
Ved ændringer sender Outlook en Update info til alle. Hvis
organisatoren annullerer mødet i sin kalender tilbyder Outlook at sende
besked til de indbudte.

Der er mere info om emnet i hjælpeteksterne. Enhver kan sætte sig for
at tilpasse Meeting Request formen til sit eget behov. Forms Library =
Meeting Request, IPM Class = IPM.Schedule.Meeting.Request.

© pre 2002

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-02 20:27

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> wrote in message
> Nogle brugere har en fantastisk evne til at rode sig ind i håbløse
> situationer, og til at overse hvordan problemet løses.

Jeg synes ikke det er en håbløs situation, at en sekretær sidder og
planlægger et møde og så ikke lige har mulighed for at afsende med det
samme. Sådan er vilkårene som sekretær.

> Den der organiserer mødet kan til enhver tid ændre tidspunkt, sted eller
> andre detailler - endda annullere det hele. Ændringer sker i kalenderen
> på aftale fanen og afsluttes med et klik på SendUpdate knappen.

Det er klart, at afsenderen af mødet kan "bestemme" over mødet.
Problemet er, at indkalderen kun bliver præsenteret for up-date-knappen, får
mødet slet ikke har været sendt.

> Der er mere info om emnet i hjælpeteksterne. Enhver kan sætte sig for
> at tilpasse Meeting Request formen til sit eget behov. Forms Library =
> Meeting Request, IPM Class = IPM.Schedule.Meeting.Request.

I min sammenhæng kan jeg kun bruge arbejdsgange, som er fuldt tilgængelige
for den enkelte bruger - altså ikke formular-tilpasninger. Desværre.

Men mange tak for hjælpen anyway.

Mvh
Anette Linnea

Fra : pre

Dato : 13-09-02 20:54

Netop derfor er det muligt at annullere fra kalenderes uden at der
sendes nogetsomhelst.
Det er IMHO den mest rimelige løsning.

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-02 14:24

"pre" <skriv.til@gruppen.dk> wrote in message
> Netop derfor er det muligt at annullere fra kalenderes uden at der
> sendes nogetsomhelst.
> Det er IMHO den mest rimelige løsning.

Hvis MS ville gøre det brugervenligt kunne de f.eks. have en gul hjælpetekst
forover, der meddelte "dette møde er ikke blevet sendt" i lighed med "denne
aftale er i konflikt med andre aftaler i din kalender".

Nå, men det er jo Bill jeg skal overbevise om det)

Mvh
Anette Linnea