On Fri, 23 Feb 2001 02:36:26 +0100, "Sigurd" <post@afdo.dk> wrote:
>Jeg kan da fortælle en lille trist anekdote. Den kan også tjene som advarsel
>til alle nystartede.
Jamen, jeg kan da lige supplere med lidt i samme stil.
>
>For et års tid siden lykkedes det en telefonsælger at sælge mig en annonce i
>Guide2www.
Vi købte vores i april 2000. Og fik ALLE 8 måneder (maj-dec) for et
halvt år pris - og MED ny-kunde-rabat. Så det kostede 1995 per annonce
- vi tegnede to - og fik så i øvrigt en tredie gratis. Det var som
sådan også ok. Jeg følte i hvert fald dengang, at jeg havde fået noget
mere for pengene, end andre ville få
>Og som nyopstartet og uerfaren freelancer var jeg ikke opmærksom
>på faren fra firmaer som dette, der lever af af udnytte små nystartede
>erhvervdrivende, med loven i ryggen.
Det var jeg heller ikke - selv om jeg da har været på banen i nogen år
efterhånden.
>da man skulle opsige mindst 3
>måneder inden aftalens udløb.
Her sprang _min_ kæde af.
For da jeg snakkede med sælgere sidste år, gjorde jeg udtrykkeligt
opmærksom på, at hvis vi bandt os til noget fortløbende abbonnement,
så var vi ikke interesseret. "Det gør I ikke - vi kontakter Jer
vedrørende evt. fornyelse når denne aftale løber ud" var svaret fra
sælger. Fint nok - så kan det jo ikke skade at prøve.
Men-men-men.
Så her i starten af måneden ringer en dame fra Aschenfelt Internet.
Hvad hun egentligt ville fandt jeg aldrig ud af, for hun startede med
ordene "det er angående Jeres abb. på guide2www" - og så måtte jeg
lige trække et par dybe indåndinger.
Jeg forklarede hende, at vi ikke ønskede at fortsætte vores aftale.
Men som Sigurd også fik at vide, var det et løbende abb. Jeg
forklarede ovenstående til damen, og sagde, at vi IKKE havde tegnet
noget løbende abb. "Jo - det står på den side på internettet, hvor du
godkender annoncen". Jo, også fint nok, bortset fra, at det var
sælgeren, der "godkendte" min annonce (da jeg ikke kunne komme på
deres site), og sælger læste op fra skærmen ang. annoncetekst, men
"glemte" lige at læse det der med det løbende abb.
Nå, men damen kunne ikke bare slette mig som kunde, så jeg bad om at
tale med hendes chef. Det skete så et par dage efter.
>Men jeg skal stadig betale de 2500 kr.
>annoncen koster, og som jeg ikke kan bruge til nogetsomhelst.
Her fik jeg nu at vide, at han godt kunne slette mig og give mig en
kreditnota, for de kunne ikke bruge utilfredse kunder. Men han kunne
også give mig et godt tilbud. Det fik jeg så - et helt år i stedet for
et halvt, men til den halve pris. Altså til en fjerdedel af prisen.
(Jeg kan så nu forstå, at havde jeg sagt nej, kunne jeg have fået det
endnu billigere - surt). Men jeg sagde ja, på den betingelse, at det
IKKE er et løbende abb.
Det ville han ordne, så jeg fik et løbende abb. men samtidig en
kvittering på, at jeg HAR opsagt mit abb.
Nå - det var min historie - lige lidt kommentarer til det øvrige
indlæg
>Jeg ved ikke
>om de må kræve de penge af mig, eller om der er en vej udenom.
Det kommer an på. Hvis du selv har "underskrevet" en abb.aftale, ved
at godkende det på deres site fx., ja så _har_ du altså et abb. Og et
sådan skal opsiges.
>Jeg ved jo godt at jeg har bundet mig for en aftale, men som travl nystartet
>tænkte jeg ikke på at afmelde skidtet.
Alt ære og respekt for iværksættere - men din travlhed kan jo ikke
rigtig bruges til noget i den sammenhæng.
>Jeg regnede med at jeg betalte for et
>halvt år og dermed slut, ligesom en almindelig telefonbog/avisannonce.
Har de ikke gjort dig opmærksom på, at du købte et løbende abb.? Det
havde de ikke til mig, og det var min "redning".
>Jeg burde have læst betingelserne bedre, måske skulle jeg også have købt
>bedre briller, det har jeg bare ikke råd til nu
Nej - det er surt. Kender det fra mig selv. Men det lyse er, at du er
blevet en erfaring rigere
>Brug hellere pengene på visitkort, gode sko og øl.
Hørt
Stay loving & keep cool
Brian Madsen
PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.