Fast IP hos TDC er ikke så fast endda. Den faste forbindelse bliver
heller ikke så fast af det, den er faktisk fyldt med huller.
Min historie:
Jeg bestilte fast IP - det virkede fint. Et par uger efter kunne jeg
dog ikke få forbindelse, ringede til support - der ikke forstod det.
Jeg blev lovet der ville blive ringet tilbage (hvis jeg ikke ville
betale for en specialsupporter). Der skete ingenting. Et par dage
efter ringer jeg op igen, og efter en masse bøvl prøver man at fjerne
min faste IP. Bingo - så er der hul igennem.
Jeg bestiller fast IP igen, får heldigvis samme IP. Problemet med ikke
at kunne komme på dukker op igen efter et par måneder. Jeg ringer til
supporten, som igen ingenting forstår - jeg foreslår at fjerne den
faste IP, da det hjalp sidst. Jeg får at vide, at det har ingenting
med det at gøre, men det ender med der bliver prøvet - og der er hul
igennem igen.
Historien gentager sig. Da jeg ringer til supporten og fortæller det,
og beder dem afmelde den faste IP, så får jeg at vide, at det vil de
helst ikke, da det jo kræver noget administration (bl.a. breve). Men
det ender alligevel med det, og det løser igen problemet. Da jeg
tilmelder mig igen, får jeg en ny IP, hvilket jeg er ret træt af.
Problemet kan opstå ud af den blå luft, men jeg kan også næsten være
sikker på, at det sker når jeg enten resetter min router, eller tager
strømmen fra den.
Det er sket 5-7 gange vil jeg tro..!
Alt i alt, så kan fast IP hos TDC ikke rigtig kaldes for fast IP, når
man med uger/måneders mellemrum skal afmeldes og tilmeldes igen, og
man derved risikerer at få en ny.
Den sidste gut jeg talte med fortalte, at det var et kendt problem med
min SpeedStream-router, og TDC var gået væk fra denne. Han vidste ikke
hvorfor problemet opstod, men det skete ofte med denne router. En ny
router (af andet mærke) havde ikke dette problem - og jeg kunne da få
sådan en i stedet - mod betaling. Det ønskede jeg ikke.
Hvorfor kan jeg ikke få en ny router? Er det bedre, at jeg ofte skal
ringe og bruge supporttid (hvilket koster TDC penge), foruden TDC hver
gang skal bruge administration og porto på at sende mig masser af
breve, en bekræftelse på, at min faste IP er afmeldt, og endnu en,
hvor jeg får at vide, at nu er jeg tilmeldt fast IP. Dem kan jeg snart
fyre op med.
Det er træls TDC!
Venligst,
Lasse Hedegaard
--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock
** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **
Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)