Problemer med uploading af ASP database
Fra : Merete

Dato : 11-09-02 19:31

Jeg skal uploade et web site på webhotellet
http://www.securehosting.dk/dk/index.php (det hed før digiweb)

men jeg kan ikke få min database til at fungerer selvom
jeg har fulgt deres anvisninger på siden.

Er der evt nogle der har prøvet at uploade netop
hos dette web hotel og som ved præcis hvordan
koderne for DSN navnet i asp dokumenterne
skal se ud?

Jeg har 2 problemer:

Jeg kan ikke få min login til at virke. Jeg får følgende
fejlmeddelelse:

"Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /login_ex.asp.
Apache/1.3.12 Server at sensit.dk Port 80"

Jeg kan heller ikke få min database til at virke selvom jeg har været
inde og læse på deres side om de koder man skal ændre i forbindelse
med DSN navnet og at database filerne skal ligge i en mappe der hedder
"script".

Jeg ved ikke om det er et problem i koderne. DSN navnet i mine asp
dokumenter ser sådan ud: Min database hedder "nyhedstabel".

<%
SET DbObj=Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
Conn.Open "DBQ=f:\home\sensitdk\scripts\nyhedstabel.mdb"
SET tabel=DbObj.Execute("SELECT * FROM nyhedstabel where nyhedsid=" &
request.querystring("id"))
%>

Jeg håber I kan hjælpe mig,

mvh
Merete

Fra : Tom Jensen

Dato : 11-09-02 20:17

"Merete"
> [...]
> jeg har fulgt deres anvisninger på siden.

> "Method Not Allowed
> The requested method POST is not allowed for the URL /login_ex.asp.

Har de lovet dig at de kan køre ASP på en Apache webserver. AFAIK
håndterer den "kun" php!!

Tom Jensen
Fiks og færdig software

www.ffsoft.dk

Fra : Merete

Dato : 11-09-02 21:13

On Wed, 11 Sep 2002 21:17:00 +0200, "Tom Jensen" <tje@ffsoft.dk>
wrote:

>Har de lovet dig at de kan køre ASP på en Apache webserver. AFAIK
>håndterer den "kun" php!!

Ja de har. Det står også på deres site :
http://www.securehosting.dk/dk/index.php
" ASP Station giver virksomheden frie udfoldelsesmuligheder med hensyn
til profilering af virksomheden. Med et ASP abonnement kan der frit
kaldes til ODBC-databaser og programmeres i ASP (Active Server Pages)"

Så den del skulle altså være i orden.

mvh Merete

Fra : Michael Hyldsgaard

Dato : 12-09-02 09:07

> [...]
> til profilering af virksomheden. Med et ASP abonnement kan der frit
> kaldes til ODBC-databaser og programmeres i ASP (Active Server Pages)"

Jeg synes du skulle ta' og kontakte din udbyder... de er højst sandsynligt
kommet til at give dig et Apache-webhotel ved en fejl...

Michael Hyldsgaard
http://www.jirty.dk