life of brian
Fra : yossarian

Dato : 11-09-02 15:20

og hvad er der så skide kontroversielt ved den? den handler jo om brian,
ikke jesus. og selv om den gjorde....
er moses, ud over sygeligt opmærksomhedssøgende, også blottet for
humoristisk sans?

-Y-

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-09-02 14:36

"yossarian" <yoss@rian.net> skrev i en meddelelse

> og hvad er der så skide kontroversielt ved den? den handler
> jo om brian, ikke jesus. og selv om den gjorde....
> er moses, ud over sygeligt opmærksomhedssøgende, også
> blottet for humoristisk sans?

Er du ikke gået lidt galt i byen her, eller er du bare frustreret!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-09-02 06:51

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> "yossarian" <yoss@rian.net> skrev i en meddelelse

> Er du ikke gået lidt galt i byen her, eller er du bare frustreret!

Er det ikke de kristne der er gået galt i byen eller frustrerede mht denne
film?

Den "rigtige" Jesus optræder mindst to gange i filmen (I stalden, hvor De
Tre Vise Mænd smutter hen efter fejlagtigt at have besøgt Brians mor og i
klippet efter som viser Bjergprædikenen) så det er da temmeligt uforståeligt
hvis kristne i ramme alvor mener at den latterliggør Jesus?

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-02 07:22

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Er det ikke de kristne der er gået galt i byen eller frustrerede
> mht denne film?

Jeg udtalte mig ikke om filmen, som jeg ikke har nogen mening om,
eller holdning til, da jeg ikke hverken kender filmen eller har set
den!

Jeg har faktisk tænkt mig at skulle se filmen, for efter det jeg har
hørt, skulle den faktisk være morsom, og ingen tager vel skade af at
more sig!!

Jeg udtalte udelukkende om indlægets indhold, som ikke rigtig hører
hjemme i denne gruppe.!

Fra : yossarian

Dato : 12-09-02 15:16

> Jeg udtalte mig ikke om filmen, som jeg ikke har nogen mening om,
> eller holdning til, da jeg ikke hverken kender filmen eller har set
> den!

!!! hvordan kan du så udtale dig om hvorvidt jeg poster i den forkerte
gruppe! BOZO!

-Y-

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-02 14:54

> !!! hvordan kan du så udtale dig om hvorvidt jeg poster
> i den forkerte gruppe! BOZO!

Ud fra indholdet i dit indledningsindlæg i denne tråd.

Du husker måske at du skrev:
"og hvad er der så skide kontroversielt ved den? den handler jo om
brian, ikke jesus. [ ... ]"

Så .... det ER altså stadig ikke den rigtige gruppe at diskutere DEN
film i, - læs nu lige fundatsen for denne gruppe!

"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dks

Fra : etta place

Dato : 13-09-02 09:30

> Så .... det ER altså stadig ikke den rigtige gruppe at diskutere DEN

den handler i høj grad om religion/kristendom!
brians liv foregår parallelt med jesus' og han (jesus) optræder et par
gange, hvis det kan kvalificere.
igen, du har jo ikke set den!!

-Y-

min it ansvarlige tror ikke på sommertid

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-02 14:55

"yossarian" <yoss@rian.net> skrev i en meddelelse

[ ... ]

Og så skal jeg da også lige opfordre dig til at indstille dit ur på
din PC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-09-02 14:52

"yossarian" <yoss@rian.net> writes:

> og hvad er der så skide kontroversielt ved den? den handler jo om brian,
> ikke jesus. og selv om den gjorde....
> er moses, ud over sygeligt opmærksomhedssøgende, også blottet for
> humoristisk sans?

Æv, fester Moses over den mens jeg er ude at rejse? Typisk. der var
forpremiere i fredags og jeg så efter ham, men han var der ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 11-09-02 16:18

On Wed, 11 Sep 2002 16:20:17 +0200, "yossarian" <yoss@rian.net> wrote:

>og hvad er der så skide kontroversielt ved den? den handler jo om brian,
>ikke jesus. og selv om den gjorde....
>er moses, ud over sygeligt opmærksomhedssøgende, også blottet for
>humoristisk sans?

Det er en fed film, som du siger om Brian, ikke om Jesus.

Moses? Hansen? Hvor har han udtalt sig om Life of Brian?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Vidal

Dato : 11-09-02 20:12

"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> skrev i en meddelelse news:jknunugiujjjvkpcj3s5upg4b7kv878llg@4ax.com...

> Det er en fed film, som du siger om Brian, ikke om Jesus.
>
> Moses? Hansen? Hvor har han udtalt sig om Life of Brian?

Her i Århus har Nordisk Film inviteret MH til at holde
et 10 minutters indlæg før filmen. Måske har billetsalget
været stagnerende. MH er jo altid god for en avisomtale.

Jeg anede ikke, de spillede filmen, før jeg så artiklen
i Århus Stiftidende.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 11-09-02 21:24

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> writes:

> Her i Århus har Nordisk Film inviteret MH til at holde
> et 10 minutters indlæg før filmen. Måske har billetsalget
> været stagnerende. MH er jo altid god for en avisomtale.

Heh. Lasse Rimmer introducerede den ved forpremieren i Imperial. "Den
indeholder historiens sjoveste korsfæstelsesscene - indtil nogen får
ram på Moses, altså."

--
Peter B. Juul, o.-.o "At least he' out of your nose."
The RockBear. ((^)) "HAIR!"

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-09-02 23:27

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Heh. Lasse Rimmer introducerede den ved forpremieren i Imperial. "Den
> indeholder historiens sjoveste korsfæstelsesscene - indtil nogen får
> ram på Moses, altså."

Den danske prædikant?

Det er sgu' da sørgeligt hvis dèn latterlige slapsvans skulle have held til
at blive "martyr"?

Men at filmen faktisk udmærket illustrerer tidens vanvittige fanatisme (se
Josefus) og fanger den humoristisk ("What did the romans ever do for US?"
eller "FOLLOW THE SHOE!") er i sig selv nok for mig.

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-09-02 00:00

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> writes:

> Men at filmen faktisk udmærket illustrerer tidens vanvittige fanatisme (se
> Josefus) og fanger den humoristisk ("What did the romans ever do for US?"
> eller "FOLLOW THE SHOE!") er i sig selv nok for mig.

Faktisk er "The judean people's front" og de andre grupper en parodi
på universitetsmiljøernes politiske grupperinger i 60'erne og
70'erne. Det er i hvert fald hvad pythonerne selv siger om sagen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-09-02 06:21

Peter B. Juul <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote:

> Faktisk er "The judean people's front" og de andre grupper en parodi
> på universitetsmiljøernes politiske grupperinger i 60'erne og
> 70'erne. Det er i hvert fald hvad pythonerne selv siger om sagen.

Den giver vel også et billede af de sekteriske forhold i de zelotiske
miljøer i Israel op til oprøret mod romerne, der i 70 ledte til Templets
ødelæggelse.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-09-02 10:00

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:

> Den giver vel også et billede af de sekteriske forhold i de zelotiske
> miljøer i Israel op til oprøret mod romerne, der i 70 ledte til Templets
> ødelæggelse.

Ingen anelse. Det var i hvert fald ikke det de sigtede på.

--
Peter B. Juul, o.-.o "når nattehimmelen er mørk bag stjernerne,
The RockBear. ((^)) så er det fordi nattehimmelen er dækket

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-09-02 06:00

yossarian <yoss@rian.net> wrote:

> og hvad er der så skide kontroversielt ved den? den handler jo om brian,
> ikke jesus. og selv om den gjorde....

Var der ikke noget om at man i Norge forbød filmen for børn under 21 -
den kunne jo fratage dem deres krisne tro .

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 12-09-02 14:26

On Thu, 12 Sep 2002 07:00:20 +0200, serse@diku.dk (Per Erik Ronne)
wrote:

>Var der ikke noget om at man i Norge forbød filmen for børn under 21 -
>den kunne jo fratage dem deres krisne tro .

Det er ukjent for meg. Dessuten er myndighetsalderen 18 år i Norge, og
det var den vel den gang filmen kom. Jeg husker den kom på kino. Det
var mye skriverier og mas og demonstrasjoner. Ut over det tror jeg den
ble en kassasuksess. Senere har jeg sett filmen igjen på en norsk
tv-kanal. Tror det var ifjor.

mvh Knut

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-09-02 18:00

Knut Klaveness Heidelberg <kheidelb@FJERNDETTEonline.no> wrote:

> Det er ukjent for meg. Dessuten er myndighetsalderen 18 år i Norge, og
> det var den vel den gang filmen kom.

Jeg tror at jeg hørte det hos KFUM-Spejderne - alle fandt det
latterligt.

I øvrigt behøver en myndighedsalder på 18 ikke at betyde, at man
samtidig har andre aldersgrænser på andre områder. Kan man købe øl og
sprit på et norsk værtshus, når man er fyldt 18? Skal man ikke være
fyldt 21 lige som i USA?

Fra : Heidelberg

Dato : 13-09-02 10:45

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) wrote in message news:<1fieuvq.ls4lhf1yq6pm3N%serse@diku.dk>...

> Jeg tror at jeg hørte det hos KFUM-Spejderne - alle fandt det
> latterligt.

Da så.

> I øvrigt behøver en myndighedsalder på 18 ikke at betyde, at man
> samtidig har andre aldersgrænser på andre områder.

Neppe når det gjelder filmsensur.

>Kan man købe øl og
> sprit på et norsk værtshus, når man er fyldt 18? Skal man ikke være
> fyldt 21 lige som i USA?

Øl går vel greit. Vin også. Men brennevin har en annen grense, trur
eg. Husker ikke. Noen som kan reglene, får oppdatere meg.

mvh Knut