Staldfejl.
Fra : Marlene

Dato : 11-09-02 11:34

Hej.

Hvad betyder det, når der i salgsannoncer står, at hesten har staldfejl???
At de bider i boksen, sparker i boksen eller??? Jeg har ingen anelse.

Venlig hilsen

Marlene.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-09-02 13:05

In article <aln6a1$1nug$1@news.cybercity.dk>, Marlene wrote:
> Hej.
>
> Hvad betyder det, når der i salgsannoncer står, at hesten har staldfejl???
> At de bider i boksen, sparker i boksen eller??? Jeg har ingen anelse.

Eller væver ?? Det kan være mange ting. Forhør dig hvad fejlen er
og afgør med dig selv om du vil have sådan en hest ind i stalden.
Det kan "smitte". Yderligere kan det være svært at få hesten opstaldet
hvis den har en "fejl", ivertfald stod der i vores kontrakt at det
måtte hesten ikke have.
Sælger _SKAL_ gøre dig opmærksom på fejl og mangler ved produktet,
ellers kan handlen hæves. Men det har de jo så også gjort, derfor
kan du ikke senere sige at du var i god tro.

JonB

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 11-09-02 13:39

"Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad betyder det, når der i salgsannoncer står, at hesten har staldfejl???
> At de bider i boksen, sparker i boksen eller??? Jeg har ingen anelse.

Staldfejl kan være, at hesten væver - vandre hvilløst rundt i boxen eller
står og rokker frem og tilbage med forkroppen. Det kan komme til at betyde,
at forbenene bliver meget slidt - skader i knoglerne. Staldfejl kan også
være at hesten er krybbebider - dvs. at den står og bider i krybben med
fortænderne trækker kroppen bagud, derved sluger den luft - du kan hære det
som om den bøvser indad. Det kan gøre den utrivlelig. Men når du ser på en
hest skal sælgeren altid gøre opmærksom på hvis der er staldfejl, ellers kan
du afvise købet og få dine penge tilbage.
Lotte

Fra : Marlene

Dato : 12-09-02 09:13

Charlotte Andersen <ca@azlan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7f3964$0$10678$4d4eb98e@news.dk.uu.net...

> [...]
kan
> du afvise købet og få dine penge tilbage.

Det var lige det svar, jeg havde brug for. Tusind tak.

Mvh. Marlene.