input type="button" som link, HVORDAN?
Fra : Torben

Dato : 11-09-02 09:58

Hej derude!

Jeg ønsker at bruge knappen som vi alle kender fra forms til at
linke til en anden html side.

Jeg har prøvet følgende:
<form>
<input type ="button" action="side.html" value="opret">
</form>

men det virker ikke. Jeg kunne selvfølgelig bare lave et
almindelig link, men jeg vil gerne bruge knappen.

Er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen.
M.v.h.
Torben Philippsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Matus

Dato : 11-09-02 10:14

"Torben" <torbenph@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet følgende:
> <form>
> <input type ="button" action="side.html" value="opret">

Du skal have action ind i form tag'et

<form action="side.html">
<input type ="button" value="opret">
</form>

Lær webdesign på: http://www.ewan.dk/Barta/makapage/index.html

Fra : Torben

Dato : 11-09-02 10:38

> Du skal have action ind i form tag'et
>
> <form action="side.html">
> <input type ="button" value="opret">
> </form>

Det virker ikke

Jeg har endvidere det problem at formen med knappen er inden i en
anden form og lige så snart jeg tilføjer den nye knap, så virker den
oprindelige submit knap ikke.
Hvad gør jeg forkert?

Koden kommer her:
<form method = "post" action =
"http://localhost:8080/servlet/GemKemServlet" name="kemikalieform"
   Navn
   <input type = "text" name = "navn" length = "40">

   Leverandør
   <select size="1" name="combo_lev">
    <form action="http://localhost:8080/CMS/blank.htm">
    <input type="button">
    </form>
</form>

Fra : Leonard

Dato : 11-09-02 10:46

> [...]

>Jeg har endvidere det problem at formen med knappen er inden i en
>anden form og lige så snart jeg tilføjer den nye knap, så virker den

Du kan bruge lidt javascript:
<button type="button" onclick='location.href="fil.html"'>Tekst på
knap</button>
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Chrisser

Dato : 11-09-02 10:55

> [...]
>
> Jeg har endvidere det problem at formen med knappen er inden i en
> anden form og lige så snart jeg tilføjer den nye knap, så virker den

- det der med en form i en form er vist nok ikke særlig smart, jeg er ikke
sikker på hvordan det bliver fortolket, men ligemeget med det.
Knappen kan du i stedet lave uden en action i dit form-tag, sådan her(idet
jeg går ud fra at du IKKE vil submitte din form i formen......):
<input type="button" value="detHedderKnappen"
onclick="javascript:location.href=''minSide.html">
- hvis det skal være et nyt vindue bruger du jo bare vindow.open() -metoden
MVH
Chrisser

Fra : Matus

Dato : 11-09-02 12:03

> [...]
>
> Jeg har endvidere det problem at formen med knappen er inden i en
> anden form og lige så snart jeg tilføjer den nye knap, så virker den

Ikke så godt med en form i en form.
Går din første action til en cgi-fortolker på din localhost?
Du kan sagtens lave en form, der først sender data og dernæst viderestiller
til en anden side, men dit hjemmelavede (evt.) perl-script, skal være
skrevet til at håndtere det.
Desværre ser det ud som om, der er lukket ned for mange af de frie
form-handlere, der var for noget tid siden (incl. tiscali - før de blev så
pisse moderne, at ingenting fungerer længere..!)

Fra : Matus

Dato : 11-09-02 12:04

> [...]
>
> Jeg har endvidere det problem at formen med knappen er inden i en
> anden form og lige så snart jeg tilføjer den nye knap, så virker den

NB: Du mangler nogle afslutninger på nogle af dine tags, bl.a. det første
formtag..!