grensakse
Fra : Pia J

Dato : 11-09-02 08:51

Jeg er på udkig efter en "langbenet" grensaks, og de har netop nogen på
tilbud i den lokale byggebiks. Hvad er forskellen i funktion på amboltskær
og ørnenæb? (lige og buet) Jeg har allerede en god saks, så det skal være en
som kan klare rimelig tykke grene med mine små hænder.

Der er også en model som har "modskær" og "udvekslingssystem" (til 400 bobs,
av)

:Pia

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 11-09-02 10:11

I artiklen <3d7ef3e2$0$16826$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
skrev Pia J <ngspam@ofir.dk>:
> [...]
> en som kan klare rimelig tykke grene med mine små hænder.

> Der er også en model som har "modskær" og "udvekslingssystem" (til 400 bobs,

Sakse med modskær har som regel også enkel udveksling. Hedeselskabet har en
god en af slagsen til 244,00 plus moms. Sådan en har jeg selv, og den klipper
grene op til 4 cm. Med dobbelt udveksling skal du rigtig nok op i nærheden af
det dobbelte i pris. Ørnenæb derimod har som regel ikke udveksling, men det
kan fås, og det er lige så dyrt. Fordelen ved ørnenæb er at man selv kan
slibe skærene, det er ikke så nemt ved sakse med modskær, her skal man skifte
skærene.

--
Helge.