Hjemmelavet myggenet til vinduer/døre.
Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 10-09-02 21:16

Hejsa.

Selvom det er ved at være enden på sæsonen skal jeg til at lave et par
myggenet som skal på en ramme og så sættes i vidueskarmen/døren.
Jeg har kigget på Harald Nyborgs hjemmeside, hvor man kan købe myggenet i
metermål men jeg kan se der er 2 typer. Fluenet polyethylen og Alu fluenet.
Hvad er bedst?
Hvad nu hvis jeg ville slippe uden om det med rammen og så "montere"
fluenettet med velcro? Kan det lade sig gøre og vil det holde samt hvilken
af de to typer skal jeg vælge til de to forskellige metoder?

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : Mogens

Dato : 11-09-02 06:15

On Tue, 10 Sep 2002 22:16:07 +0200, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_aka_marlboromanNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Hvad nu hvis jeg ville slippe uden om det med rammen og så "montere"
>fluenettet med velcro? Kan det lade sig gøre og vil det holde samt hvilken
>af de to typer skal jeg vælge til de to forskellige metoder?

Det kan sagtens lade sig gøre. De fleste byggemarkeder sælger
netop sådan nogen sæt med velcro tape og net i forskellige
størrelser til vinduer og døre. Jeg har haft sådan et net på flere
vinduer og døre hele sommeren og det både virker og holder.
Disse sæt fåes med enten hvid eller sort velcro så de passer til
de fleste vinduesrammer.

mvh Mogens

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 11-09-02 07:15

> [...]
> vinduer og døre hele sommeren og det både virker og holder.
> Disse sæt fåes med enten hvid eller sort velcro så de passer til

Kanont! Tak Mogens.
Jeg vil straks tage ud til den nærmeste Silvan og se om de har det du
snakker om ; )

Fra : Mogens

Dato : 11-09-02 07:38

On Wed, 11 Sep 2002 08:15:23 +0200, "\(: MarlboroMan :\)"
<kenneth_aka_marlboromanNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Kanont! Tak Mogens.
>Jeg vil straks tage ud til den nærmeste Silvan og se om de har det du
>snakker om ; )

Det er forresten samme fabrikat ( gid jeg kunne huske navnet )
som tætningslister og de plejer at ligge lige ved siden af disse.
Det gør de ihvertfald i den lokale Bauhaus ( i Aalborg )

mvh Mogens

Fra : JS

Dato : 11-09-02 17:36

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message

> Det er forresten samme fabrikat ( gid jeg kunne huske navnet )
> som tætningslister og de plejer at ligge lige ved siden af disse.
> Det gør de ihvertfald i den lokale Bauhaus ( i Aalborg )

http://www.tesa.dk/consumer/products/category/0,1009,6528,00.html

mvh/JS

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 11-09-02 22:03

> http://www.tesa.dk/consumer/products/category/0,1009,6528,00.html
>
> mvh/JS

Ved du så også hvor meget det koster? Evt. hvilke byggemarkeder som har dem
(bortset fra Bauhaus, som Mogens nævner)?

Fra : JS

Dato : 11-09-02 23:05

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboromanNOSPAM@hotmail.com> wrote in
message news:3d7faf7a$0$87306$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Ved du så også hvor meget det koster? Evt. hvilke byggemarkeder som har
dem
> (bortset fra Bauhaus, som Mogens nævner)?
>
> --

Mener både Bilka(haveafdeling) og Silvan har det.

Har selv et stykke siddende på mit badeværelses vindue.
Det virker men er ikke uden problemer.
Da der er tale om noget selvklæbende velcro er det noget bøvl når vinduerne
skal males hvis man har sat det på selve vinduet.
Nettet er heller ikke ret nemt at tage af og på, faktisk bliver det nemt
noget flosset eller går i stykker hvis man ikke er forsigtig.

Mener det koster lidt under 100kr til et vindue.

Fandt noget tilsvarende, men måske mere solidt her :
http://www.insekta.com/

Hvis du selv kan lave en ramme så har de net i 5m ruller hos Harald Nyborg
(Fluenet)

Aller nemmest er det jo at købe en færdig løsning og det er egentligt ikke
fordi der er så dyrt :
www.fluenet.dk
(Siden var laaaang tid om at loade her, pga noget fis med nogle fluer som
render rundt på skærmen..)

mvh/JS

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 23:13

On Wed, 11 Sep 2002 23:02:42 +0200, "\(: MarlboroMan :\)"

>Ved du så også hvor meget det koster? Evt. hvilke byggemarkeder som har dem
>(bortset fra Bauhaus, som Mogens nævner)?

De plejer at koste ca 85 - 130 kr afhængigt af størrelsen
og farven. Af en eller anden grund er det lidt dyrere med
mørkt net end med hvidt.

Jeg har set sættene i Silvan og Bilka.
Den lokale Aldi havde også nogen tilsvarende net af et andet
mærke tidligere på sommeren. De kostede det halve.
Ved desværre ikke om de stadig har dem.

mvh Madsen