Hvilken flyverdragt?
Fra : Johnny Tranholm Niel~

Dato : 10-09-02 20:41

Vi står snart og skal investere i en flyverdragt. Var i Bilka idag for at se
på deres udvalg/tilbud. Men der var slet ikke nogen i str. 74.
Jeg er lidt i tvivl om de "billige" i varehusene er gode nok eller om man
skal ofre 800-1000kr.
Det vigtigste er at de kan holde lillepigen tør, så skidt med prisen.

Hilsen Lotte

Fra : Birdy

Dato : 10-09-02 21:06

Bævernylon, og helst med plastbelagt bagdel er rigtig godt, og det har de jo
også i Bilka.
74......er en ret lille str. så der er vel grænser for hvor mange mudderpøle
stumpen skal bevæge sig rundt i.
Husk at købe den så stor at der er plads til noget termotøj indeni.

Birdy

Fra : Sander

Dato : 10-09-02 21:06

"Johnny Tranholm Nielsen" <jtranholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal ofre 800-1000kr.
> Det vigtigste er at de kan holde lillepigen tør, så skidt med prisen.

Hej Lotte !

Jeg er af den holdning, at de billige i varehusene er helt OK, at købe.
Kvalitetsmæssigt kan der være bøvl, med lynlåsene en gang imellem, ( det er
nok mere, når barnet er større ) men så er der aldrig nogen problemer, med
at få det byttet, til nyt. Den skal nok holde lillepigen tør.

Nu koster de dyreste flyverdragter jeg har set omkring 6oo kr. Jeg synes det
er mange penge, at give ud, når barnet i den størrelse, sikkert kun, kan
passe den, i et par måneder....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Soren Pedersen

Dato : 11-09-02 08:23

Reima !
De er småpebrede, men absolut pengene værd. De kan holde til stort set
"alt", de er tætte, de er varme, og de dejligt bløde for de små
"Michelin'er" at bevæge sig i.
Min hukommelse svigter mig, men svjh kommer de ikke meget omkring ved egen
hjælp når de er 74 cm ???. Vi begyndte først på flyvere da ungerne kunne
kravle. Indtil da stod den på sweatre og fleece trøjer i en lammeskindspose.

Og nej.....Jeg har ikke nogen proffesionel forbindelse med Reima, og jeg har
ikke nogen til salg

Mvh
Søren

Fra : Nette

Dato : 11-09-02 09:58

"Soren Pedersen" wrote
> Reima !
> De er småpebrede, men absolut pengene værd. De kan holde til stort set
> "alt", de er tætte, de er varme, og de dejligt bløde for de små
> "Michelin'er" at bevæge sig i.

Ja, det er KANONE....Problemet er bare...de kan ikke tåle at komme i
tørretumbler/varmeskab???
Jeg ved ikke, hvad der står i dem, men jeg har set et par eller fem skidte
eksenmpler derpå...

> Min hukommelse svigter mig, men svjh kommer de ikke meget omkring ved egen
> hjælp når de er 74 cm ???.

Jooo, de kan i hvert fald komme derhen de vil

> Og nej.....Jeg har ikke nogen proffesionel forbindelse med Reima, og jeg
har
> ikke nogen til salg

Vi har et par gode genbrugsforretninger med børnetøj her i Århus. FLOT
børnetøj vel og mærke. Er normalt ikke selv til genbrugstøj, men når ungerne
vokser så hurtigt ud af det, så ville det måske være en idé. Og så er det
muligt at have råd til to af slagsen, sådan der er en pæn een til hjem og en
til at lege i i børnehaven. Den sidste oftest ret beskidt, når dagen er omme
og ungerne hentes....

Jeg har lidt dårlig erfaring med en slags flyverdragt, som jeg desværre ikke
kan huske navnet på. Den er utrolig flot, gummiagtig og med et lækkert foer.
Man tror virkelig at den kan holde alt ude. Det kan den også, men efter ca.
15 min. er ungen så gennemblødt af sved, at det er ubehageligt....Skal se om
jeg lige kan hitte navnet på den....

Nette

Fra : Soren Pedersen

Dato : 12-09-02 08:35

> Ja, det er KANONE....Problemet er bare...de kan ikke tåle at komme i
> tørretumbler/varmeskab???
> Jeg ved ikke, hvad der står i dem, men jeg har set et par eller fem skidte
> eksenmpler derpå...

Det har vi ikke haft problemer med - Men BH sætter heller ikke varmeskabet
på 40c efter at de fandt ud af at temp kom op på ca. 48c inden termostaten
slog fra, og det var ikke kun Reima der "døde" ved den temp. - Det var især
støvler der ikke kunne holde.
Men i mine øjne opvejer fordelene de ulemper der er......

Mvh
Søren

--
Kig billeder og "Mini-marked" på www.sitecenter.dk/tinaogsoeren

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-09-02 10:19

In article <3d7eef6c$0$27666$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> wrote:

> Min hukommelse svigter mig, men svjh kommer de ikke meget omkring ved egen
> hjælp når de er 74 cm ?

Kan du ikke lige overbevise min søn om det?

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Henrik Nørsøller

Dato : 11-09-02 10:34

Vi har købt de fleste af vores børns flyverdragter i Bilka, og vi har intet
at kritisere på kvaliteten. Hvis børnene bruger dem meget, så holder de maks
én sæson, og det er uanset, hvilket mærke, man køber. Problemstillingen var
iøvrigt oppe at vende i tv-programmet "Rene ord for pengene" for nogle år
siden, og konklusionen var der, at De billige fra Bilka var mindst lige så
gode som dyre mærkevarer. Nogen gange var de endda bedre udstyret med
reflekser osv.

Mvh

Henrik Nørsøller

Johnny Tranholm Nielsen <jtranholm@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d7e4a93$0$161$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Sigrun og Morten

Dato : 14-09-02 07:59

Hej

Der er forskel på flyverdragterne i Bilka og Føtex - og det var dem fra
Føtex som fik topkarakterer.
Jeg har hørt mange som er utilfredse med dragterne fra Bilka.

Mvh Sigrun

Fra : Carina

Dato : 11-09-02 18:16

Hejsa Lotte

De har også nogle rigtig gode flyverdragter i H&M, der købte jeg min til
vores dreng sidste år i str. 80, og den var helt perfekt, jeg mener det var
250,- jeg gav for den.

Hilsen Carina

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 11-09-02 22:10

Hejsa!

Kan desværre ikke tilslutte mig alle de gode erfaringer med Bilka´s
flyverdragter. Min svigerinde og jeg købte en til hver af vores drenge.
Ingen af dem kunne hold vores unger tørre og efter kun ca 2 mdr gik lynlåsen
på min. ØV. Jeg synes heller ikke de var særlig varme. Min søn kunne godt
holde sig varm, men han er også meget varmblodige. Min svigerindes frøs og
måtte have flere lag på inde under. ØV

Efter den oplevelse gik jeg i Føtex, der var jo stadig vintermåneder
tilbage. Jeg fandt en til lidt under 300,- og den dur bare. Varm, vandtæt,
åndbar og så holder den bare. Min søn er meget aktiv og finder gerne den
største mudderpøl og snedrive. Den er vasket mange gange og stadig pæn i
farven.

Året før, havde vi købte en i H&M. til 450,- Den holdt ikke helt tør og er
blevet "nusset" efter alle de vaske. Den kan dog stadig bruges til vores
mindste søn.

Str 74, der bare sidder eller højst kravler????? Ikke mine børn, begge gik
da de var den størrelse.

Mit råd: Køb en ordenlig, så kan den også holde til nr 2. Rart og billigere
når der er 2 der skal have vinter udstyr.

MVH

Conny