mus på loftet..
Fra : Klitte Egeberg

Dato : 10-09-02 09:11

Hej gruppe..
Vi har opdaget at der har været mus på vores loft, og at de har bl.a. har
gnavet i og skidt i mine højtelskede skistøvler... Samt i de sorte sække med
børnetøj, og soveposerne... Øv-øv...

Nu påtænker jeg at opbevare vores ting lidt mere beskyttet, og så er det at
jeg er i tvivl om hvad der er bedst til at holde mus ude..
Skal jeg købe flamingokasser, plastikkasser, eller noget helt tredje??????

Hej fra Sandra

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-09-02 09:17

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> writes:

> Nu påtænker jeg at opbevare vores ting lidt mere beskyttet, og så er det at
> jeg er i tvivl om hvad der er bedst til at holde mus ude..
> Skal jeg købe flamingokasser, plastikkasser, eller noget helt tredje??????

Både flamingo og hårdt plastic virker, så det er bare at købe det
billigste.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 10-09-02 09:41

On 10 Sep 2002 10:16:43 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Både flamingo og hårdt plastic virker, så det er bare at købe det
>billigste.

Her gnaver musene nu lystigt igennem flamingokasser. Det giver et værre
svineri. Jeg ville holde mig til plastkasserne.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 10-09-02 11:31

Hej og tak for Jeres svar..

Jamen så må vi jo ud købe en masse plastikkasser...

Hej fra Sandra

Fra : René Hansen

Dato : 10-09-02 11:54

"Klitte Egeberg" <sanbo@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej og tak for Jeres svar..
>
> Jamen så må vi jo ud købe en masse plastikkasser...
>
> Hej fra Sandra

Hvis du har et gammelt fjernsynsbord el. lign. som har glatte metalben, vil
det være godt som "underlag," da musene ikke kan kravle op ad benene.
Jeg har med held brugt noget aluminiumstape på træben.
Tape'en er egentlig beregnet til at fastholde isolering på air
condition-anlæg.
Ren

Fra : Mona

Dato : 11-09-02 08:15

Klitte Egeberg <sanbo@post8.tele.dk> skrev i en
> Hej og tak for Jeres svar..
>
> Jamen så må vi jo ud købe en masse plastikkasser...
>
> Hej fra Sandra

Hejsa.

Eller hvad med at lave kasser af træ (evt. plader) med et
hængslet låg, der så kan åbnes som en gammeldags skattekiste,
brudekiste eller lignende?

Mange hilsner fra

Mona, som i øjeblikket går rundt og håber at min mand snart får
lavet sådan nogle, efter at han har talt om det de sidste 2 år...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-09-02 08:35

"Mona" <mismo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse >
> Eller hvad med at lave kasser af træ (evt. plader) med et
> hængslet låg, der så kan åbnes som en gammeldags skattekiste,
> brudekiste eller lignende?

De vil garanteret se flotte ud - og musene vil elske at gnave i dem.

Hilsen Inger

Fra : Thïngmand

Dato : 11-09-02 08:11

> Skal jeg købe flamingokasser, plastikkasser, eller noget helt tredje??????

Køb de der sengeruller når de er på tilbud - de fås i mange forskellige
størrelse og kan lukkes helt med låg - så er dine ting også sikret mod
fugtskader (nedefra - der er som regel udluftningshuller i toppen) og kommer
ikke så hurtigt til at lugte gammelt...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-09-02 08:34

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid>

> [...]
> størrelse og kan lukkes helt med låg - så er dine ting også sikret mod
> fugtskader (nedefra - der er som regel udluftningshuller i toppen) og

Kommer musene så ikke ind der?

Hilsen Inger

Fra : Thïngmand

Dato : 12-09-02 08:21

> Kommer musene så ikke ind der?

Hullerne er ca. 5 mm og en mus skal have min. 8 mm... - men som sagt sidder
de i toppen og med mindre man stiller dem op ad en væg/spær, tror jeg ikke
de kan kravle op ad den glatte side...

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-09-02 18:00

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> skrev i en meddelelse > Hullerne er
ca. 5 mm og en mus skal have min. 8 mm... - men som sagt sidder
> de i toppen og med mindre man stiller dem op ad en væg/spær, tror jeg ikke
> de kan kravle op ad den glatte side...

ok.
Hilsen Inger

Fra : Ole Jensen

Dato : 13-09-02 06:55

Thïngmand wrote:

> Hullerne er ca. 5 mm og en mus skal have min. 8 mm... - men som sagt sidder
> de i toppen og med mindre man stiller dem op ad en væg/spær, tror jeg ikke
> de kan kravle op ad den glatte side...

Nej, de kan nok ikke klatre op af den glatte side, men har du nogensinde
set hvor højt en mus kan hoppe?
Du vil blive overrasket.
Jeg forsøgte en gang at fange en mus på mit badeværelse, og den var lige
ved at hoppe op og ned i toiletkummen!

Ole-J

Fra : Klitte Egeberg

Dato : 11-09-02 18:37

Hej - det var præcis dem jeg havde tænkt på at købe

Sandra